DIGIPROPAST 2024: Blíží se termín k odevzdání formuláře závěrečné zprávy
Školy mají povinnost odevzdat formulář závěrečné zprávy nejpozději do pátku 28. 2. 2025 prostřednictvím systému...
Národní plán obnovy (NPO) České republiky je postaven na sedmi pilířích, a to na digitální transformaci, fyzické infrastruktuře a zelené tranzici, vzdělávání a trhu práce, institucích a regulaci a podpoře podnikání, výzkumu, vývoji a inovaci, zdraví a odolnosti obyvatel a RePoweru. Tyto priority jsou implementovány prostřednictvím komponent. Prostředky na realizaci NPO budou České republice poskytnuty z Evropské unie z fondu Next Generation prostřednictvím Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility) a to v průběhu let 2021 - 2026.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy má z NPO v gesci pět komponent za celkem 26,2 mld. Kč. Z pilíře 3. Vzdělávání a trh práce to jsou 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace a 3.2 Adaptace školních programů. V pilíři 5. Výzkum, vývoj a inovace se jedná o komponentu 5.1 Program podpory excelentního výzkumu v prioritních oblastech veřejného zájmu ve zdravotnictví – EXCELES a 5.3 Strategicky řízený a mezinárodně konkurenceschopný ekosystém výzkumu, vývoje a inovací. Z kapitoly RePower se jedná o 7.4 Přizpůsobení škol – podpora zelených dovedností a udržitelnosti na vysokých školách.
Bližší informace o komponentách včetně možnosti čerpání prostředků naleznete pod jednotlivými komponentami (viz rozcestník v levém menu či níže).
Další informace se dozvíte:
– v aktualitách (viz níže),
– obecně o NPO na webu https://www.planobnovycr.cz/.
MŠMT je příjemcem finančních prostředků z 4.1.4 Zvýšení účinnosti a posílení provádění národního plánu pro oživení a odolnost, která se zaměřuje na financování lidských zdrojů. Vlastníkem této komponenty je Ministerstvo pro místní rozvoj.
Školy mají povinnost odevzdat formulář závěrečné zprávy nejpozději do pátku 28. 2. 2025 prostřednictvím systému...
Školy, které doposud neodevzdaly formulář mimořádného sběru dat v rámci čerpání finančních prostředků na účel...
Úvod Školy při využívání digitálních technologií řeší mnoho témat pro efektivní a bezpečné využívání digitálních...