Unie zaměstnavatelských svazů ČR (organizace zaměstnavatelů) | Stručný popis žádajícího subjektu: Unie zaměstnavatelských svazů ČR je jedním z největších
zaměstnavatelských svazů v České republice. Sdružuje a zastupuje 89 zaměstnavatelských svazů s více
jak 20 000 organizacemi a jejich více než 900 000 zaměstnanci. Mezi všemi zaměstnavatelskými svazy má
dominantní postavení v oblasti veřejných služeb a moderní energetiky. V oblasti veřejných služeb jsou to
sektory zdravotnictví, sociálních služeb, školství, kultury a neziskových organizací. V oblasti moderní
energetiky jsou to sektory obnovitelných zdrojů, akumulace, kogenerace a chytrých sítí. V neposlední řadě
Unie sdružuje významné organizace v sektorech finančních služeb, bankovnictví, průmyslu a veřejné
správy. | Budova Vyšehrad Garden, Na Pankráci 322/26, 140 00 Praha 4 | michaela.urbanova@uzs.cz | 735751961 | 32nj7b3 | Trendy a změny ve vzdělávání 2026 | V návaznosti na úspěšnou sérii odborných konferencí Školství, které pořádá Unie zaměstnavatelských svazů ČR (UZS ČR) od roku 2014 v Praze, a které si za dobu svého konání získaly respekt jako prostor pro setkávání odborníků, zástupců veřejné správy, škol, neziskového sektoru i zaměstnavatelů, jsme se rozhodli uspořádat tuto odbornou konferenci i v Brně. | Konference Trendy a změny ve vzdělávání v roce 2026 se zaměří zejména na témata jako: role ředitele jako lídra a tvůrce školní kultury, využití digitálních nástrojů ve školním prostředí, wellbeing a podpora duševního zdraví vedoucích pracovníků škol a další. Odborná konference s akcentem na rozvoj regionálního školství. Společné hledání cesty k posilování škol jako center inovace, spolupráce a osobního růstu – nejen pro žáky, ale také pro pedagogy a celé komunity. | Cílem konference je společné setkání zástupců z oblasti školství (ředitelé, zástupci škol a školských zařízení) se zástupci MŠMT, radními 4 krajů – Jihomoravského, Zlínského, Olomouckého a kraje Vysočina a dalšími odborníky v oblasti školství. | jednou za rok | 1 | | Předpokládaný počet účastníků 200. Cílová skupina účastníků jsou zejména ředitelé základních, středních a vyšších odborných škol. | 04.11.2025 Hotel Continental Brno, Kounicova 680/6, brno | Česko | www.uzs-konference.cz | soukromí sponzoři, výnos z registračních poplatků | Ano | | Jihomoravský kraj | Magistrát města Brna | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a00:102b:5004:a390:8cf5:ac13:5e01:b1cd | 2025-09-16 19:47:35 | | | | | 990 KČ | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Michaela urbanová |
Partnerství pro vzdělávání 2030+, z. ú. | Partnerství pro vzdělávání 2030+, z. ú, sdružuje 24 organizací z řad nestátních neziskových organizací, profesních asociací a akademických pracovišť, které se zaměřují na rozvoj vzdělávání. Naším společným cílem je zlepšování učení a wellbeingu českých dětí a snižování nerovností v českém vzdělávání. | Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1 | zdenka.andelova@partnerstvi2030.cz | 777020738 | eusqarp | Týden pro wellbeing ve škole 2026 | 4. až 11. 2. 2026 pořádá Partnerství 2030+ ve spolupráci s více než 100 dalšími odbornými organizacemi Týden pro wellbeing ve škole 2026. Poprvé jsme tuto iniciativu realizovali v únoru 2024 a podařilo se do ní zapojit desítky organizací a škol a měla velmi dobrou odezvu. V letošním roce se do Týdne pro wellbeing zapojilo 118 škol a organizací z celé ČR. Tato osvětová kampaň má za cíl zvednout význam wellbeingu ve vzdělávání ve veřejném prostoru tak, jak směrem k odborné, tak laické veřejnosti.
Dlouhodobým společným cílem zapojených organizací je zakotvení wellbeingu jako jednoho z hlavních principů vzdělávání, jako zásadního preventivního principu v oblasti duševního zdraví a jako hlavní podmínku vzdělávání vůbec. Všechny akce realizované v rámci tohoto týdne budou propagovány na webu tydenprowellbeing.cz. Na začátku Týdne pro wellbeing 4. 2. 2026 se v Praze uskuteční Konference pro wellbeing ve škole v... | Téma podpory wellbeingu žáků patří mezi agendy řešené ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Cílem Partnerství 2030+, které bylo založeno v roce 2020 sedmi platformami ve vzdělávání (AKVZ, Asociací ředitelů ZŠ ČR, ČRDM, NF Eduzměnou, NS MAS, SKAV a SOFA), je navrhnout, opilotovat a zavést do praxe systém opatření vedoucích ke zdravému fyzickému i psychosociálnímu rozvoji dětí a mladých lidí a uplatnění jejich potenciálu v osobním, profesním a občanském životě („wellbeing“ – s důrazem na participaci ve škole). Partnerství 2030+ proto v únoru 2024 přišlo s iniciativou Týdne pro wellbeing ve škole, jejímž prostřednictvím propojilo více než 80 odborných organizací v ČR, které společně staví za myšlenku, že wellbeing není jen příjemnou nadstavbou vzdělávání, ale zcela zásadním principem, bez kterého nemáme šanci dosáhnout významného zlepšení v oblasti duševního zdraví ani v obla... | Cílem Týdne pro wellbeing ve škole je zvýšit signifikantně povědomí odborné i široké veřejnosti o tom, co je wellbeing a že je základní podmínkou pro snižování nerovností, zlepšování duševního zdraví i vzdělávacích výsledků žáků. Na základě zkušenosti s Týdnem pro wellbeing ve škole, který jsme organizovali poprvé v únoru 2024 a podruhé v únoru 2025, můžeme konstatovat, že je na jedné straně zájem o spolupráci na tomto tématu na straně odborné veřejnosti, podařilo se pro toto získat i mediální pozornost. Rozsáhlé společenské změny vyžadují koordinaci napříč mnoha různými sektory, proto je zapojení co největšího množství organizací i jednotlivců podmínkou pro reálnou pozitivní změnu systému. Rozmanitost zaměření jednotlivých organizací zapojených do Týdne pro wellbeing ve škole ukazuje také komplexnost tohoto tématu a že není možné ho vyřešit jednorázovou intervencí nebo za... | Jednou za rok | 3 | Akce se mění pouze o více zapojených organizací, zájem veřejnosti, škol i médií. | Předpokládaná návštěvnost: 200 účastníků na konferenci prezenčně a cca 300 účastníků online. Cca 1000 účastníků na workshopech a webinářích organizovaných partnerskými organizacemi zapojenými do Týdne pro wellbeing ve škole.
Cílová skupina: lídři a lídryně asociací, aktéři ve vzdělávání (ředitelé a ředitelky, vyučující, žactvo, rodiče). | 4.-11. února 2026 | Napříč ČR, zahajovací konference proběhne v Národní technické knihovně, Praha. | tydenprowellbeing.cz, wellbeingveskole.cz a partnerstvi2030.cz | Nadace RSJ, další v jednání. | Ano | 2025 Záštita MŠMT
2024 Záštita MŠMT | Zatím ne | Připravujeme ještě žádosti o záštitu tyto ministerstva: MPSV a MZdr | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 81.201.54.143 | 2025-09-15 12:16:31 | | | | | Cena vstupenky není ještě pevně stanovena. Předpokládáme, že rozmezí bude 1790 - 1890 Kč jako v loňských ročnících. Slevy pro studenty máme vždy. | | | | | | Ano, byla udělena. | Andělová Zdeňka |
Smell&Taste s.r.o. | Společnost Smell & Taste s.r.o. navazuje na předchozí aktivity zakladatelek společnosti.
První, jako absolventka Filozofické fakulty UP se zaměřením na AJ, se zabývala projekty
zábavné výuky angličtiny. Druhá zakladatelka se věnovala sportovně-vzdělávacím aktivitám
formou táborů pro děti. Společnost Smell & Taste s.r.o. v letošním roce v českých méstech
organizovala seriál desítky festivalů pro celou rodinu s názvem MENU SVĚTA, které spojily
zábavnou formu food festivalů s poznáváním Země i zdravých návyků. | ČSA 902, 783 53 Velká Bystřice | tomanec@smelltaste.cz | 725 850 909 | ywmsp2z | Hravé kontinenty | HRAVÉ KONTINENTY je projektový den pro žáky základních škol obsahující hry, soutěže a
kvízy s tematikou jednotlivých kontinentů. Navazuje průřezově na učební předměty
(zeměpis, dějepis, tělesnou výchovu, hudební výchovu a výchovu ke zdraví). Projekt
podporuje hledání souvislostí z různých předmětů, zdravý pohyb, správné stravování a
vzájemný respekt. Žáci jsou rozděleni do tří věkových bloků (1.–3. třída, 4.–6. třída, 7.–9.
třída). Každý blok trvá 75 minut a obsahuje pracovní listy a řízené aktivity. | Projekt je v souladu se Strategií vzdělávací politiky ČR do roku 2030+, zejména se
strategickým cílem 1 – Zaměřit vzdělávání více na získávání kompetencí potřebných pro
aktivní občanský, profesní a osobní život. Akce HRAVÉ KONTINENTY přináší inovativní
formát projektového dne pro ZŠ, který:
- podporuje mezipředmětové vazby,
- rozvíjí klíčové kompetence v oblasti zdravého životního stylu,
- využívá prožitkovou pedagogiku,
- přispívá k naplňování průřezových témat RVP (Multikulturní výchova, Výchova ke zdraví,
Environmentální výchova atd.). | Cílem projektu HRAVÉ KONTINENTY je přiblížit žákům základních škol různorodost kultur
a kontinentů hravou formou a posílit jejich povědomí o důležitosti zdravého životního stylu.
Přínosem je rozvoj znalostí o světě, posílení vědomí kulturní rozmanitosti, upevnění
zdravých návyků, podpora týmové spolupráce a propojení učiva s reálným světem. | 1. ročník – začátek nové tradice. Projekt proběhne během školního roku na desítkách škol v ČR, především v Olomouckém, Zlínském, Moravskoslezském, Jihomoravském kraji a Kraji Vysočina. | 1 | | 200–500 žáků na školu dle její velikosti. Cílovou skupinou jsou žáci 1. a 2. stupně ZŠ a nižší
ročníky víceletých gymnázií. Dopad akce je celorepublikový. | Školní rok 2025/2026 | celá ČR | neuvedeno | Bez sponzorů | Ano | | Ne | Ne | Ne | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a00:102b:5004:670f:7d9a:2889:9ce8:5956 | 2025-09-11 15:23:23 | | | | | 50 Kč na žáka | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Ing. Tomáš Tomanec |
Hejbni pusou s.r.o. | Společnost Hejbni pusou s.r.o. je nástupcem know how programu Logohrátky Slávka Boury, který stojí na 4 pilířích:
1. program pouze s dětmi
2. program s dětmi a rodiči
3. kurz pro pedagogy v rámci DVPP
4. kurz pro knihovníky v rámci podpory čtenářské gramotnosti
Ve školním roce 2025/26 program vstupuje do 5. sezóny s více jak 1.000 programy, s účastí více jak 20.000 dětí po celé České republice.
Autorem programů a kurzů je Mgr. Václav Boura, absolvent PgF UK v oboru speciální pedagogiky, se státnicemi z logopedie, psychopedie a etopedie se zkušenostmi z mediální oblasti a rétoriky. | Bohuslava Martinů 1052/4, Praha 4, 140 00 | hejbnipusou@gmail.com | 775 137 087 | mz7vxnx | Logohrátky Slávka Boury | - Interdisciplinárně podložený inovativní program pro děti ve věku 4–9 let
- Spojuje jazykový, sociální, emoční a motorický rozvoj
- Využívá rytmus, protirytmus, dramatickou hru, improvizaci, spolupráci
- Preventivní, rozvojový a proinkluzivní nástroj pro MŠ a ZŠ
- Zahájena 5.sezóna - programem prošlo více jak 20.000 dětí, vidělo jej přes 4.000 pedagogů a zažilo jej
více jak 1.500 rodičů
- Na sociálních sítích videa Logohrátek pravidelně sleduje 20.000 sledujících, ve špičkách
několikrát ročně přes milion, s rekordem 3,7 milionu sledujících | - Původnost a originalita projektu
- Program ve svých variantách je určen pro:
• Mateřské školy a 1. stupně ZŠ
• Pedagogy a asistenty pedagogů
• Školní psychology, logopedy, speciální pedagogy
• Rodiče dětí s jazykovým, sociálním či emočním znevýhodněním
• Zřizovatele škol a koordinátory prevence
- Další zájmovou skupinou se překvapivě stávají knihovníci, kteří se snaží o zlepšení čtenářské
gramotnosti
- Ideální pro projekty plynulého přechodu z MŠ do ZŠ
- Inovativní projekt ve formě i obsahu
- Silná interaktivita a spolupráce dětí na programu
- Inspirace pro rodiče v konkrétních krocích s akcentem na spolupráci dítě-rodič | -Rozvoj jazykových a komunikačních dovedností – podpora fonologického povědomí, vyjadřování,
dialogu
- Stimulace mozku a exekutivních funkcí – rytmus/protirytmus a pohyb podporující pracovní paměť,
pozornost a čtenářskou gramotnost
- Rozvoj emoční inteligence a seberegulace – děti se učí rozpoznávat emoce, vyjadřovat je a zvládat
frustraci
- Prevence digitální závislosti – aktivní živá zkušenost místo pasivní konzumace obrazovek
- Podpora rodinných a komunitních vazeb – společná hra s rodiči, propojení škol, rodin a asistentů
- Inkluze a podpora introvertních, citlivých nebo znevýhodněných dětí
- Prevence šikany, úzkosti a maladaptace při přechodu do ZŠ
- Snížení zátěže pedagogů a poradenských zařízení – více radosti, méně syndromu vyhoření
- Inovativní vzdělávání
- Moderní metody výuky
- Vhodné pro plynulý přechod dětí z MŠ do ZŠ
- Vytvoření inovativní metodik... | cca 300 programů ročně | 5 | - Program se každoročně vyvíjí v reakci na dětskou zpětnou vazbu
- Připraveny kurzy pro knihovníky vycházející z programu Logohrátek v rámci zlepšení
čtenářské gramotnosti
- Připraveny kurzy pro pedagogy vycházející z programu Logohrátek v rámci DVPP
- Vytvořena celá inovativní metodika v písemné formě | - Dětské skupiny do 25 s více jak 1.000 programy během 4 sezón - osloveno přes 20.000 dětí
- Rodičů ve skupině s dětmi obvykle více jak 15 - předvedeno více jak 1.500 rodičům
- Pedagogů s účastí na programu s dětmi či dětmi s rodiči obvykle okolo 4 - více jak 4.000
- Na sociálních sítích přes 20.000 sledujících, s dosahem často přesahujícím milion
- Na sociálních sítích cca 12% sledujících mimo ČR
- Program je realizován po celé ČR, s přesahem do SR
1 program pro děti v délce 60 minut
1 program dětí s rodiči v délce 90 minut
1 kurz pro knihovníky v délce 120 minut
1 kurz pro pedagogy v délce 8 hodin | Školní rok 2025/2026 | Celá ČR | profile.php?id=100069583283220 | Nadace Next
Balonky.cz | Ne | | Žádné | Žádné | Proč Logohrátky fungují:
• Podloženo neurovědou, vývojovou psychologií i pedagogickou a mediálně komunikační praxí
• Program odpovídá rámcovým vzdělávacím programům i doporučením prevence MŠMT
• Založeno na reálné radosti ze hry, nikoli výkonu
• Vysoká míra přizpůsobení věku, potřebám a typu třídy
• Výsledky mezinárodních studií (např. Dehaene, Diamond, Goleman)
• Vědecký soulad s poznatky o neuroplasticitě a „mirror neurons“
• Praktická doporučení od českých odborníků jako Vágnerová, Matějček, Šulová, Koukolík | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 46.135.111.95 | 2025-09-08 17:36:42 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Hana Vacková |
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, Mezinárodní centrum klinického výzkumu | Mezinárodní centrum klinického výzkumu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (dále také jako „FNUSA-ICRC“) je vědecko-výzkumné pracoviště, které se zaměřuje na translační výzkum. FNUSA-ICRC je nedílnou součástí Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (FNUSA), jedné z tradičních fakultních nemocnic v ČR. Garantem programu HOBIT, na který je žádána záštita, je prof. MUDr. Robert Mikulík, Ph.D., vedoucí Komplexního cerebrovaskulárního centra I. neurologické kliniky FNUSA, vedoucí Cerebrovaskulárního výzkumného programu FNUSA-ICRC a náměstek pro vědu a výzkum FNUSA. Prof. Mikulík se již více než 18 let angažuje ve zvyšování povědomí o cévní mozkové příhodě. | Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, Pekařská 664/53, 656 91 Brno | lucie.prazakova@fnusa.cz | 739744257 | h9tpjpn | Program HOBIT – HOdina BIologie pro živoT | Program HOBIT je e-learningový program pro žáky 2. stupně základních škol a 1. stupně víceletých gymnázií. Projekt má edukační část (testy, videa, edukační film, pracovní listy) – zaměření na školy, a výzkumnou část – vyhodnocování efektu vzdělávaní a snaha nalézt ideální režim vzdělávání, který zajistí dlouhodobé udržení znalostí žáků. Výsledky předchozích ročníků se odrážejí ve změnách implementovaných do ročníků následujících. Medializace probíhá pravidelně přes tiskové zprávy, články v Učitelských novinách nebo časopise Komenský. Projekt se prezentuje také přes vlastní webové a Facebookové stránky. Směrem k odborné vědecké veřejnosti jsou výsledky šířeny skrze vědecké články. Do povědomí široké veřejnosti se dostává díky reportážím v televizi a rádiu. | Téma cévní mozkové příhody a infarktu myokardu zapadá do výuky Přírodopisu, Biologie nebo Výchovy ke zdraví. Projekt HOBIT je v souladu s rámcovým vzdělávacím programem (Přírodopis, očekávané výstupy P-9-5-01 a P-9-5-04, Výchova ke zdraví, očekávané výstupy VZ-9-1-04, VZ-9-1-05, VZ-9-1-06,VZ-9-1-07, VZ-9-1-08 a VZ-9-1-16). Tato dominantní témata jsou doplněna o výklad rizikových faktorů a rizikového chování, zásady zdravého životního stylu a prevenci onemocnění. Inovativní metoda e-learningu a simulačních videí, která zobrazují onemocnění a jeho projevy v každodenních situacích, vnáší do výuky první pomoci modelové situace a učí jejich řešení. Zároveň projekt podporuje využívání informačních technologií ve výuce a také poskytuje možnost výuky na dálku, v případě potřeby. | Cílem projektu je žáky efektivně vzdělat o problematice cévní mozkové příhody a infarktu myokardu a dalších onemocněních tak, aby byli schopní tato akutní onemocnění rozpoznat a adekvátně na ně zareagovat. Z celospolečenského hlediska je to téma vysoce důležité a adekvátní povědomí o tomto onemocnění mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií má potenciál snížit dopady onemocnění na českou populaci. Dosavadní výsledky ukazují, že znalosti žáků a jejich schopnost akutní situaci rozpoznat, narůstají díky edukaci. Přínos projektu se ukázal i v praxi, kdy dva žáci byli schopní poskytnout první pomoc muži se srdečním infarktem. | Program běží od roku 2014. Ve školním roce 2025/202 poběží devátý ročník programu. Program běží kontinuálně. | 9 | Na přelomu roku 2022 a 2023 došlo ke komplexní obnově programu. Vnikla nová webová stránka (https://programhobit.cz/), byla natočena nová videa a simulační scénky, pokrytá témata byla rozšířena o cukrovku 2. typu, panickou poruchu a závislosti, vznikla mobilní hra a další online aktivity, vnikly nové pracovní listy. V tomto ročníku došlo k dalším změnám, na základě podrobného šetření mezi účastníky byl program dále optimalizován. Byl také aktualizován modul věnující se problematice závislostí. | Projekt má celostátní charakter, po registraci přes web www.programhobit.cz je dostupný zdarma všem školám v České republice. Cílí na 2. stupně základních škol (6. - 9. třída) a 1. stupně víceletých gymnázií (prima-kvarta). Každoročně je zapojeno přes 200 škol a proškoleno více než 1600 žáků. I v následujícím školním roce předpokládáme podobnou účast. Kapacitně ale není účast škol nijak omezená. | školní rok 2025/2026 | Celá ČR | www.programhobit.cz | Projekt nemá sponzory a dárce. | Ne | 2019 - Záštita MŠMT, 2020 - Záštita MŠMT, 2021 - Záštita MŠMT, 2023 - Záštita MŠMT | Aktuálně není žádána záštita u dalších subjektů. | Aktuálně nejsou v jednání žádné záštity u dalších subjektů pro letošní ročník. | Relevantní publikace: Mikulik, R., Vondráčková, L., Pokorná, H., Svobodová, V., Grecu, A. M., Vítovec, J., … Suchý, O. Feasibility and efficacy of an educational programme to increase awareness of stroke and heart attack in children. 2019. Health Education Journal, 78(7), 812–823. https://doi.org/10.1177/0017896919849080 Pokorná, H. a Vondráčková, L.: I školáci mohou zachránit život člověku s mrtvicí. Komenský [online]. 2018. Dostupné z
https://www.ped.muni.cz/komensky/do-vyuky/240-i-skolaci-mohou-zachranit-zivot-cloveku-s-mrtvici Vondráčková, L. a Mikulík R. Public stroke education: Current status worldwide and projects to increase awareness in the Czech Republic. Cor et Vasa [online]. 2017. DOI: 10.1016/j.crvasa.2016.12.004. ISSN 00108650. Dostupné z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0010865016300972 Sobotková, P., Svobodová, V., Pokorná, H., et al. Education of children about stroke and heart attack: Feasibility and effectiveness pilot ... | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 94.241.76.56 | 2025-09-08 16:00:03 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Lucie Pražáková |
MŮŽEŠ PODNIKAT | Spolek MŮŽEŠ PODNIKAT od roku 2016 realizuje stejnojmenný vzdělávací program, jehož cílem je inspirovat žáky a studenty základních, středních i vysokých škol k podnikavosti a aktivnímu přístupu k životu. Program přináší do škol autentické příběhy podnikatelů, kteří sdílejí se studenty své zkušenosti, ukazují odvahu překonávat překážky a motivují mladou generaci k tvořivosti, samostatnosti a zodpovědnosti. | Salvátorská 931/8, Praha 1, 110 00 | tereza.moravcova@muzespodnikat.cz | 775609165 | 7s3y2v7 | Vzdělávací program MŮŽEŠ PODNIKAT | Cílem vzdělávacího programu MŮŽEŠ PODNIKAT je inspirovat studenty a studentky k podnikavosti, dodávat jim odvahu, aby rozvíjeli svůj potenciál a nebáli se pracovat na svých projektech atd.
Formát programu:
Seminář v rozsahu 90ti minut začleňuje učitel/ka zdarma do výuky ZSV, ekonomie nebo podnikání podle typu školy (gymnázium, odborná škola, SŠ, základní atd.) Dále má učitel/ka možnost uspořádat ve škole tzv. přípravnou a navazující hodinu podnikavosti, ve kterém se se studenty připravuje na seminář nebo naopak reflektuje v navazující hodně přínos semináře. Učitel/ka má k dispozici pracovní listy.
Semináře na školách vedou vždy dva expertní dobrovolníci - podnikatelé a podnikatelky, kteří ve svém regionu jezdí do škol a inspirují studenty svými příběhy.
Program medializujeme příležitostně např. ve Speciálu pro SŠ, v Hospodářských novinách, na sociálních sítích apod. | Vzdělávací program MŮŽEŠ PODNIKAT žádá o záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, protože dlouhodobě přispívá k rozvoji podnikavosti, tvořivosti a aktivního přístupu žáků a studentů k životu. Svým jedinečným propojením školního prostředí s praxí podnikatelů podporuje formování dovedností, které jsou klíčové pro budoucí profesní i osobní uplatnění mladé generace. Záštita MŠMT by podpořila další šíření programu do škol po celé České republice a posílila jeho přínos k modernímu a inspirativnímu vzdělávání. | Cílem programu MŮŽEŠ PODNIKAT je inspirovat žáky a studenty základních, středních i vysokých škol k podnikavosti – tedy k odvaze tvořit nové nápady, hledat příležitosti, nebát se překážek a převzít zodpovědnost za své rozhodnutí. Program staví na autentických příbězích podnikatelů a podnikatelek, kteří se přímo ve školách nebo v rámci workshopů a dalších aktivit dělí o své zkušenosti z praxe.
Přínos programu spočívá především v tom, že:
přináší studentům inspiraci od lidí, kteří sami prošli cestou podnikání,
ukazuje jim reálné příklady úspěchů i neúspěchů a podporuje jejich zdravé sebevědomí,
rozvíjí schopnost samostatně uvažovat, tvořivě řešit problémy a spolupracovat v týmu,
posiluje podnikavý a aktivní přístup k životu, který je užitečný bez ohledu na budoucí profesní směřování.
Program tak podporuje školy v rozvoji klíčových kompetencí mladé generace a... | každý školní rok | 14 | Každý rok vzdělávací program zlepšujeme, letos jsme ve spolupráci s učiteli změnili zpětnou vazbu pro studenty, ve které měříme změnu jejich mindsetu týkající se vnímání podnikavosti a podnikán před a po realizaci semináře.
Také jsme pro učitele aktualizovali pracovní listy, které jim usnadňují práci se studenty. | Předpokládáme, že ve školním roce 2025/2026 uspořádáme na středních, základních i vysokých školách cca 200 seminářů v rozsahu 90ti minut, kterých se zúčsatní cca 250 učitelů a 10 000 studentů.
O letních prázdninách pak uspořádáme letní kemp pro 30 studentů a studentek. Rovněž v listopadu 2025 uspořádáme výroční setkání v Praze pro cca 60 učitelů, 60 podnikatelů a 60 studentů a v dubnu 2026 ve stejném rozsahu ve Zlíně.
Naše cílová skupina jsou studenti a studentky ve věku 16 - 24 let, dále pak učitelé a učitelky, podnikatelé a podnikatelky. Pokud pořádáme semináře v 9. třídách ZŠ, kde nás učitelé zvou do předmětu Člověk a svět práce, tak se seminářů účastní žáci ve věku 15 let.
Vzdělávací programu MŮŽEŠ PODNIKAT je program s celostátním dopadem. | školní rok 2025/2026 | celé Česko | www.muzespodnikat.cz | Program je financován členskými příspěvky členů spolku, dary jednotlivců nebo firem a dílčími nadačními příspěvky soukromých nadací. | Ne | Asi v roce 2018 nám byla udělena záštita nad pořádáním Výročního setkání v Praze. Ovšem žádali jsme pouze jednou na toto Výroční setkání. | Nemáme | Nemáme | O udělení záštity MŠMT žádáme proto, že náš vzdělávací program #muzespodnikat začleňuje zdarma do výuky každá 3. střední škola v Česku a ročně programem projde cca 10 000 studentů z celkového počtu 80 000, kteří programem prošli od roku 2012, kdy jsme pořádali první semináře.
Myslíme si, že záštita MŠMT důstojně podpoří naší činnost. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a00:1028:838e:8476:2dc8:290a:b953:22ac | 2025-09-04 14:57:58 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Mgr. Tereza Moravcová |
Prague Pride z. s. | Jsme nevládní nezisková organizace, pro kterou je na prvním místě člověk a jeho lidská důstojnost. Respekt a rozmanitost jsou naše základní hodnoty. Věříme v demokracii a právní stát založený na úctě k lidským právům. Naším posláním je utvářet respektující a bezpečné prostředí, ve kterém mohu být LGBT+ lidé sami sebou. Věnujeme se osvětě, podpoře ohrožených osob a vzdělávání v oblasti LGBT+. | Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 | agata.hrdlickova@praguepride.com | 607678596 | dfq67i9 | Konference: Škola bez násilí: jak zajistit bezpečí LGBT+ studujících | Celodenní konference pro vyučující a další osoby působící ve vzdělávání a širší veřejnost. Tématem konference je násilí proti LGBTQ+ osobám a jeho prevence ve školství. Na konferenci budou odborné přednášky, panelové diskuse a praktické workshopy.
Medializace s cílem přilákat návštěvnictvo bude probíhat v oborových médiích, skrze newslettery školám a sociální sítě projektu ucimoLGBT.cz, přičemž na propagačních materiálech bude logo MŠMT a na samotné akci bude záštita MŠMT prezentována (viz povinnosti úspěšných žadatelů). | Rostoucí vliv anti-gender a anti-LGBT rétoriky alarmuje odborníky a odbornice ve vzdělávání a jeho projevy jsou čím dál často pozorovány i ve školách. Konference přináší odborné poznatky k této tématice, ale i dobré praxe a praktické workshopy, které nejen vyučujícím pomohou lépe preventovat rizikové chování jako je radikalizace proti LGBT osobám nebo homofobní a transfobní šikana. Obsah konference je v souladu s novými RVP a chystaným Metodickým doporučením MŠMT pro práci s trans a genderově nekonformními studujícími.
Konferenci pořádáme ve spolupráci s PedF UK a NUDZ, nicméně oficiální záštita od MŠMT významně podpoří důležitost tématu a důvěryhodnost akce. | Cíle konference:
- Zvýšit povědomí o situaci a potřebách LGBT+ studujících.
- Reflektovat zvyšující se vliv anti-LGBT hnutí a možnou radikalizaci studujících.
- Poskytnout vyučujícím a školám praktické nástroje a doporučení pro podporu LGBT+ žactva a studujících. | jednou za rok | 2 | Koncept konference je podobný jako minulý rok, ale letos se tématicky více zaměřuje na prevenci genderově podmíněného (vč. homofobního a transfobního) násilí a vytváření bezpečného prostoru ve školách. Reaguje tak na nárůst anti-LGBT rétoriky, která ovlivňuje i dynamiku mnohých třídních kolektivů. | Cílová skupina: odhadovaná účast 100 osob
- Vyučující a vedení škol
- Metodici a metodičky prevence
- Zástupci a zástupkyně MŠMT, NPI a dalších relevantních institucí
- Zástupci*kyně NNO věnujících se vzdělávání
- Další odborná školská veřejnost | 26.11.2025 | Goethe-Institut Česko, Masarykovo nábř. 32, 110 00 Nové Město, Praha | jak-se-zorientovat-v-orientacich-gender-a-identita-ve-skole | Konference je podpořena v rámci projektu “Prevence genderově podmíněného násilí na LGBTQ+ osobách”, který je realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky. | Ne | MŠMT udělilo záštitu 1. ročníku konference Jak se zorientovat v orientacích: gender a identita ve škole, na kterou tato konference navazuje druhým ročníkem zaměřeným na témata spojená s násilím vůči LGBT osobám a vytvářením bezpečného prostoru na školách. | Konference zatím neobdržela záštitu žádného subjektu. | Budeme podávat žádost o záštitu Moniky Ladmanové, zástupyně EK v ČR. | Na konferenci vystoupí s novými výzkumy o násilí vůči LGBTQ+ osobám např. RNDr. Michal Pitoňák, Ph.D. (Fakulta humanitních studií UK, Queer Geography) a PhDr. Pavla Doležalová (Národní ústav duševního zdraví). Dále proběhnou panelové diskuse zaměřené na práci s homofobií a transfobií ve školách a praktické workshopy pro vyučující a osoby pracující ve vzdělávání. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 86.49.44.239 | 2025-08-25 18:29:58 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Agáta Hrdličková |
Debatní spolek pro mezinárodní soutěže | Jsme nestátní nezisková organizace, která se soustředí na rozvoj debaty mezi jejími členy. DSMS byl založen studenty a většina jeho členů jsou aktivními studenty, kteří se účastní aktivit zahrnujících debaty a politické simulace. V minulosti DSMS úspěšně zorganizoval mezinárodní debatní turnaj pro vysokoškoláky z celého světa a simulaci OSN pod záštitou primátora Prahy, která se uskutečnila v Babicích u Prahy a které se zúčastnilo více než 100 středoškoláků z Evropy a Asie. DSMS také pomocí darů vybral finance, které použil na podporu členů, kteří mají problém s financováním těchto aktivit a přerozdělil desítky tisíc na jejich účast na mezinárodních debatních turnajích jak online tak fyzicky v Nijmegenu, Sofii či Mistrovství Evropy v debatování v Praze. V posledních letech se věnuje zejména Olympiádě mediální gramotnosti, která meziročně vrostla z 13 tisíc žáků na 30 tisíc žáků. | Slunečná 438, Babice 251 01 | omg@daic.cz | 420724087177 | zjemrj6 | Olympiáda mediální gramotnosti (OMG) | OMG má za cíl zvýšit úroveň kritického myšlení a schopnost rozeznávat věrohodné a zavádějící informace v digitálním světe. OMG probíhá ve třech kolech - školní online kolo dostupné všem registrovaných zdarma v průběhu jednoho týdne na přelomu října a listopadu a poté dvě postupová kola: regionální kola, které se píší prezenčně na počítačích a celostátní finále s 20-30 nejlepšími v každé ze 3 kategoriích, které se koná prezenčně v Praze. Test lze skládat ve třech kategoriích - první stupeň ZŠ (3.-5. třída), 6.-7. ročník ZŠ a příslušné ročníky gymnázií a 8.-9. třída a příslušné ročníky gymnázií. Otázky se zaměřují na základní teoretické znalosti (např. která média jsou veřejnoprávní a která komerční, což celé správně dokáže určit okolo 10% žáků) a poté kritické myšlení a vyhledávání/ ověřování informací na internetu. Ve školním kole je test z logistických dův... | OMG souvisí s Strategickým cílem 1: Zaměřit vzdělávání více na získávání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní i osobní život ze Strategie 2030+, jelikož cílem OMG není mít naučená fakta, ale umět pracovat se zadáním. Žáci jsou nuceni využívat internet a ověřovat a hledat si informace, když si nejsou jistí, což vede k tomu, že samotný test jim napomáhá nasbírat znalosti nezbytné pro osobní život (orientace na internetu a v médiích), ale i pro lepší kvalitu jejich občanského života (porozumění manipulace a ověřování argumentů) i profesní život (dopad nových technologií a médií na profesní odvětví). | Cílem je edukovat zábavnou a kompetitivní formou žáky o problematice mediální gramotnosti. Snaha posílit kritické myšlení žáků a podpořit výuku a aplikaci soft skills souvisejících s ověřováním informací na internetu. V dnešní době rozmachu umělé inteligence, digitálních technologií a dezinformací je klíčové, aby děti již od mladého věku porozuměli důležitosti nezávislých médií a nebyly náchylní k manipulaci skrz lživé narativy. | jednou za školní rok (konají se však tři kola) | 3 | Minulý rok jsme přidali regionální kola, která plánujeme pro tento ročník zachovat. Tento rok se chceme více soustředit na přípravné materiály pro školy a přesnější představení testovaných oblastí učitelům. | Minulý rok přes 30 tisíc účastníků z celé ČR v celostátním kole, tento rok by čísla mohly být o něco málo vyšší- cíleno převážně na žáky ZŠ (3.-9.třída) a jejich učitelé mediální výchovy | školní rok 2025/26 (školní kolo: 27.10.-2.11., regionální kola: začátek roku/jaro 2025, finále: konec května 2026) | Celá ČR- školní kolo: online, regionální kola a finále: prezenčně | www.medialnigramotnost.com | Financováno převážně z darů od Nadace O2. Dále nám byly poskytnuty v omezené míře zdroje od europoslanců a ceny od partnerů (Akademie ČTK, Český rozhlas či Reknihy). | Ne | Minulý ročník (2024/2025) byla udělena záštita od MŠMT. | Spolupracujeme s veřejnoprávními médii (Akademií ČTK, Českým rozhlasem a Českou televizí). Dále spolupracujeme s O2 Chytrá škola, Nadačním fondem pro nezávislou žurnalistiku, Michalem Kaderkou a dalšími aktory v oblasti mediální výchovy. | Budeme žádat o záštitu hlavního města Prahy, kterou jsme v minulých letech vždy obdrželi a pomohla nám s organizací finálového kola v Praze. | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 37.188.172.152 | 2025-08-24 11:25:42 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Barbora Votlučková |
prg.ai | Prg.ai je neziskový spolek založený roku 2019 s vizí proměnit Prahu v evropské centrum umělé inteligence. Podporuje talenty a firmy, upevňuje vztahy mezi akademickou, výzkumnou a aplikační sférou, buduje renomé Prahy v zahraničí a informuje veřejnost o přínosech i rizicích AI. Byl založen ČVUT v Praze, Univerzitou Karlovou, Akademií věd ČR a hlavním městem Prahou. Tyto instituce také spolu s předními českými AI firmami tvoří členskou základnu spolku. Od roku 2023 je prg.ai hlavním pořadatelem akce Dny AI a AI Awards. | Kampus Hybernská Hybernská 998/4 Praha, 110 00 | lukas@prg.ai | 608 731 711 | | Dny AI | Dny AI je festival pro všechny, kteří se zajímají o AI a její využití. Ústřední linkou je představení AI v návaznosti na aktuální dění a vývoj. Významná část programu se věnuje praxi a příkladům využití AI napříč obory lidské činnosti a v různých kontextech. Atraktivní obsah přináší školám, zástupcům firem, veřejných institucí, stejně jako akademikům, studentům a veřejnosti. V roce 2024 se v rámci Dnů AI uskutečnilo na 200 dílčích akcí ve 24 městech, s návštěvností přes 10 tisíc osob. Pro letošní rok předpokládáme navýšení jak počtu zapojených měst, tak počtu účastníků. Hlavním organizátorem je prg.ai. Akci realizuje s Brno.AI, Svazem průmyslu a dopravy ČR, ICT Unií, agenturou CzechInvest, BIC Plzeň a MSIC Ostrava. Tyto organizace také spolupracují v rámci České národní AI platformy (www.cnaip.cz). V jednotlivých regionech se spolupodílejí aktéři typu regionálních inovačních center, ... | Akce Dny AI mají za účel zejména šíření osvěty, respektive vzdělávat různé cílové skupiny (od dětí až po seniory) o výhodách i rizicích spojených s umělou inteligencí, předvést a diskutovat možné dopady AI na společnost. Proto si myslíme, že zájem a záštita nad akcí ze strany MŠMT může pomoci široké veřejnosti zdůraznit důležitost celého tématu a potřebě každého jednotlivce se mu věnovat. Seznámení se s touto technologií a alespoň částečné pochopení základních principů jejího fungování je klíčovou podmínkou pro její zodpovědné využívání. | Zvýšení povědomí o umělé inteligenci a způsobech jejího zodpovědného využívání, znalost přínosů, dopadů i rizik spojených s AI, představení odborníků a institucí, které se tématu věnují po celé republice. | jednou za rok | 4 | Dny AI se snažíme každý rok posouvat a upravovat dle potřeb cílových skupin. Akce začínala v roce 2022 jako malý festival v Brně, v roce 2023 jsme koncept rozšířili do 4 největších měst (Praha, Brno, Plzeň, Ostrava). V loňském roce již proběhlo na 200 akcí po celé ČR s návštěvností více než 10 tis. fyzických účastníků. Roste počet zapojených organizací, partnerů i měst a tento trend bychom rádi udrželi i nadále. | 15 tis. osob
Cílové skupiny: laická i odborná veřejnost
školy, zástupci firem, veřejných institucí, stejně jako akademici, studenti a veřejnost
Dopad akce: zejména oblastní a místní | 3.-16.11.2025 | celá Česká republika | dny.ai | sponzorské příspěvky, vlastní zdroje, veřejné zdroje | Ne | | Prezident České republiky Petr Pavel
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Hlavní město Praha | Ministerstvo pro místní rozvoj ČR | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 212.79.110.138 | 2025-08-22 09:14:40 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Lukáš Kačena |
Energetická gramotnost s.r.o. | Energetická gramotnost s.r.o. je vzdělávací společnost zaměřená na zvyšování povědomí o energetice mezi dětmi a studenty. Každoročně navštěvujeme přibližně 150 základních a středních škol, kde prostřednictvím interaktivních přednášek přibližujeme fungování energetiky, její výzvy i budoucí trendy. Vrcholem našich aktivit je Energetická olympiáda – celostátní soutěž pro studenty středních škol a gymnázií, kterou pořádáme jednou ročně a která motivuje mladou generaci k hlubšímu zájmu o tento klíčový obor. | Wuchterlova 523/5, Dejvice, 160 00 Praha 6 | hejhalova@egram.cz | 605521794 | | Energetická olympiáda | Energetická olympiáda je dvoukolová celostátní soutěž určená studentům středních škol a gymnázií.
V prvním kole studenti online formou řeší sadu 25 odborných otázek zaměřených na energetiku a související témata. Do finále, které se tradičně koná na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze, postupuje 25 nejlepších týmů z celé České republiky. Finalisté během soutěžního dne zpracovávají projekt na aktuální energetické téma a následně jej prezentují před odbornou porotou složenou ze zástupců partnerů a odborníků z praxe. | Olympiáda motivuje studenty středních škol a gymnázií k hlubšímu zájmu o přírodní vědy, techniku a energetiku.Rozvíjí kritické myšlení, týmovou spolupráci a schopnost řešit komplexní problémy, což jsou klíčové kompetence dle rámcových vzdělávacích programů. Soutěž propojuje vzdělávání s aktuálními výzvami energetiky, životního prostředí a technologií. Studenti se setkávají s odborníky z univerzit, výzkumných institucí i průmyslové praxe, čímž se posiluje vazba mezi školami a reálným světem. Soutěž zvyšuje energetickou gramotnost a povědomí o udržitelnosti a pomáhá studentům chápat širší společenské a ekonomické souvislosti energetiky, což je v souladu s cíli moderního vzdělávání.
Záštita MŠMT by posílila prestiž soutěže a motivovala školy k ještě většímu zapojení. Ministerstvo by tím dalo jasně najevo, že podporuje moderní vzdělávací aktivity, které rozvíjejí talenty a reagu... | Podpořit vzdělávání v energetice a technických oborech, motivovat mladou generaci k odbornému růstu, rozvíjet kritické a systémové myšlení, propojovat vzdělávání s praxí a podporovat inovace a kreativitu | jednou za rok | 8 | ne nezměnila, akce je stále ve stejném duchu a set upu | 1300 studentů - studenti středních škol a gymnázií, celorepubliková soutěž | 17.10. - 7.11.2025 | celá ČR | www.enol.cz | GENERÁLNÍ PARTNERT - ČEPS a.s., ODBORNÍ GARANTI - Gasnet s.r.o., ERÚ, SÚJB, ČEZ, ŠkoEnergo , E.ON, FEL ČVUT, FEI VŠB, FEKT VUT | Ne | 2018, 2019, 2020 (také pro projekt Energetická gramotnost) | ne | MPO | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2001:8a0:7cf0:8500:8d3:63d6:ab87:f5d4 | 2025-08-20 16:40:17 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Hejhalová Lenka |
Institut ekonomického vzdělávání | Institut ekonomického vzdělávání je neziskovou organizací podílející se na rozvoji výuky ekonomie a finanční gramotnosti v českých školách. Mezi jeho členy a odborné garanty patří přední čeští ekonomové i zástupci finančních institucí. INEV svými aktivitami zpřístupňuje ekonomická témata mladým lidem a zároveň poskytuje podporu pedagogům na českých školách v oblasti ekonomického vzdělávání. Zároveň také propojuje studenty a školy s firmami a odborníky na ekonomii a finance. | Hybernská 1613/38, 110 00 Praha 1 | bila@inev.cz | 724787723 | u2be84b | Ekonomická olympiáda - středoškolská soutěž | Ekonomická olympiáda je největší celostátní soutěží ve znalostech z ekonomie a financí pro středoškoláky v Česku, na Slovensku a v 29 dalších zemích. Cílem tohoto unikátního projektu je atraktivní formou zvyšovat povědomí a znalosti studentů středních škol o ekonomii a financích a podporovat nadějné budoucí ekonomy. Ekonomickou olympiádu od roku 2016 pořádá a odborně garantuje nezisková organizace Institut ekonomického vzdělávaní z. ú. (INEV), která vytváří zázemí pro studium a výuku ekonomie a financí na středních školách, a tak přispívá ke zvýšení celkové ekonomické a finanční gramotnosti ve společnosti. | ... | Cílem projektu je systematické zlepšování finanční vzdělávání nejen v České
republice a motivace studentů ke studiu ekonomie. Osobní benefity Zajištění pořádku ve vlastních financích a péče o svůj majetek. Zlepšení schopnosti filtrace informací z médií a politických programů. Pochopení
makroekonomických principů a globálního propojení světa financí. • Výuka základů finanční a ekonomické gramotnosti, jako nezbytná součást všeobecného vzdělávání. • Připravuje studenty středních škol na
nejrůznější životní situace. • Lepší schopnost hospodařit s penězi a majetkem. • Pochopení fungování globálního světa financí. • Schopnost filtrace informací z médií a politických programů a připravenost na
náhlé makroekonomické situace, např. na finanční krizi. Veřejné benefity Občané chápající ekonomické principy jsou mnohem méně náchylní k populismu a lépe se or... | jednou za rok | 10 | Celý koncept zůstal podobný na základně
pozitivních hodnocení středoškolských pedagogů. Byl však zjednodušen online průběh školních kol díky novému testovacímu systému | IX. ročníku Ekonomické olympiády se zúčastnilo přes 31 tisíc studentů a zapojilo se necelých 500 středních škol. Soutěží
prošlo již přes více než 130 tisíc studentů. Školní kola: organizuje koordinátor Ekonomické olympiády (pověřený učitel) s podporou týmu Ekonomické olympiády. Náš tým provede koordinátory soutěží krok
za krokem. Díky online testování je soutěž časově nenáročná a lehce zvládnutelná v průběhu standardní vyučovací hodiny. Krajská kola: organizuje Institut ekonomického vzdělávání ve spolupráci s krajskými úřady a partnery Ekonomické olympiády v daném regionu, kde je zaštiťuje koordinátor (učitel). Finále: soutěž vrcholí slavnostním finále v České národní bance. | školní rok 2025/2026 (listopad 2025 - červen 2026) | Celá ČR | www.ekonomickaolympiada.cz | Generální partner: Komerční banka, a. s. Hlavní partneři: • Česká asociace pojišťoven • University of New York in Prague • Kooperativa pojišťovna, a. s., Vienna
Insurance Group Partneři: • Ekonomicko-správní fakulta MU, • Fakulta mezinárodních vztahů, VŠE • Fakulta managementu a ekonomiky UTB, • Luxor, • Friedrich Naumann Foundation Mediální partneři: Forbes, Česká tisková kancelář, Roklen24, Investujeme.cz, Bankovnictví, Řízení školy | Ne | 1. - 9. ročník Ekonomické olympiády - záštita | Zatím žádné | Asociace krajů České republiky, Ministerstvo financí ČR, Česká národní banka - viceguvernérka Eva Zamrazilová | Dalšími projekty Institutu ekonomického vzdělávání jsou Mezinárodní ekonomická olympiáda, Klub učitelů INEV, spolek ECONET, konference UČEKON, (pod záštitou MŠMT). Ekonomickou olympiádu se v posledních letech podařilo z ČR rozšířit do 30 dalších zemí, jmenovitě jde o Slovensko, Maďarsko, Polsko, USA nebo třeba Řecko, kde se i v Olympii v letošním roce 2025 koná mezinárodní finále. Nejlepší studenti jednotlivých zemí se díky nám mohou
potkat na mezinárodním finále Ekonomické olympiády a rozšířit díky tomu své znalosti. Díky výsledkům jednotlivých testů v rámci Ekonomické olympiády jsme schopni analyzovat ty oblasti vzdělání, ve kterých
studenti pokulhávají nejvíce. Abychom usnadnili pedagogům výuku těchto oblastí, pořádáme blok kurzů Finanční vzdělávání do škol, který je zastoupen odborníky na ekonomii a finanční gramotnost. Pedagogové díky nám získají nové materiály pro výuku, sezn... | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 176.12.115.63 | 2025-08-07 15:01:21 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Andrea Bílá |
Schola Empirica z.s. | Schola Emprica z.s., založena 2003, je nezávislá, nezisková a
nepolitická vzdělávací a výzkumná organizace. Vzděláváme a dlouhodobě podporujeme učitele, aby mohli dětem poskytnout co nejlepší péči a naplno rozvinout jejich potenciál. Vycházíme ze zahraničních
vědecky ověřených přístupů a metod, které upravujeme pro podmínky ČR, pilotujeme vyhodnocujeme a šíříme do prostředí českých škol. | Josefská 34/6, 118 00 Praha 1- Malá Strana | havrdova@scholaempirica.org | 739569045 | yg43xy | Z výzkumu do školy: jak v praxi zavádět to, co ve vzdělávání opravdu funguje | Žádáme o záštitu pro konferenci, která se zaměřuje na využití evidence-based přístupů ve výuce na českých školách. V době, kdy školy čelí tlaku na zvyšování efektivity a kvality výuky, je hlavním záměrem konference přispět k hledání odpovědi na klíčovou otázkou: Co skutečně funguje a jak to zavést do praxe?
Hlavním hostem bude Education Endowment Foundation (EEF) – britská organizace, která stojí v čele celosvětového hnutí za využívání vědeckých důkazů ve vzdělávání. V rámci konference představíme inspirativní příklady, jak lze osvědčené metody úspěšně adaptovat i v českém prostředí.
Konference podpoří sdílení znalostí mezi výzkumníky, školami a tvůrci vzdělávacích politik a bude hledat cesty, jak lépe propojit výzkum s praxí.
Jednodenní konference pro 80 účastníků.
Konference bude zahájena přednáškou zahraničního odborníků z Education Endowment Foundation (EEF), Belgie a Pols... | Hlavním záměrem konference je poskytnout klíčovým aktérům ve vzdělávání na systémové úrovni, vědeckým pracovníkům a ředitelům škol na důkazech založené nástroje a metody, jak efektivně zvyšovat kvalitu výuky a dosahovat lepších výsledků u žáků. Systémové a daty podložené zvyšování kvality českého vzdělávání je plně v souladu s dokumentem Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. | Konference si klade za cíl otevřít mezioborový dialog o možnostech využití evidence-based metod ve výuce na českých školách. Přináší inspiraci z Velké Británie (EEF), Belgie a Polska a představuje příklady, jak lze ověřené přístupy přenášet do praxe v českém kontextu. Účastníci se seznámí s principy tzv. "What Works" přístupu a s konkrétními příklady z oblasti čtenářské gramotnosti, matematiky či rozvoje socioemočních dovedností. | jednou za rok | 4 | Konference má mírně pozměněnnou strukturou programu oproti předchozímu ročníku, mění se/rozšiřuje se téma konference, řečníci, účastníci panelů, místo odpoledních workshopů budou probíhat 3 kulaté stoly. | Cílovou skupinou jsou: odborná veřejnost (zástupci NPI, ČŠI, MŠMT, zřitovatelé, zástupci VŠ, výzkumných organizací) čeští ředitelé základních škol; dopad akce je celostátní. | 13.11.2025 | Oettingenský palác, Josefská 34/6, 118 00 Praha 1- Malá Strana | informace budou zveřejněny na scholaempirica.org | samofinancování | Ne | Konference 2024 se záštitou MŠMT
Rosteme společně: Systémové nástroje na podporu kompetencí a wellbeingu učitelů
https://www.scholaempirica.org/konference/konference-2024-rosteme-spolecne/
Konference 2023 se záštitou MŠMT
Rosteme společně: Osvědčené metodiky pro rozvoj socioemočních dovedností ve škole
https://www.scholaempirica.org/konference/konference-2023-rosteme-spolecne/
Konference 2022 se záštitou MŠMT
FINSKÝ PROGRAM KIVA V ČR: JAK SNÍŽIT ŠIKANU A ZVÝŠIT WELLBEING NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE – Výsledky pilotního zavádění finského programu pro prevenci a intervenci šikany do českých škol
https://www.scholaempirica.org/metodiky/kiva/kiva-konference-2022/ | žádné | žádné | - | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 109.81.28.1 | 2025-08-05 17:04:24 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Egle Havrdová, MA, Ph.D. |
WocaBee s.r.o. | Společnost WocaBee je poskytovatel inovativní aplikace pro výuku cizích jazyků pro školy WocaBee. Aplikace se používá na českých školách od roku 2018, dosud ji celkově vyzkoušelo více než 400 000 žáků a učitelů v 10 evropských zemích. Od roku 2019 pořádá WocaBee na školách bezplatnou motivační soutěž v učení cizích slovíček Jazykový WocaBee šampionát, od roku 2020 i s mezinárodním působením. V školním roce 2024/25 se soutěže celkově zúčastnilo 120 000 žáků a studentů. WocaBee také pravidelně organizuje bezplatné vzdělávací webináře pro školy a učitele s domácími i zahraničními lektory. Školám bezplatně pomáhá i v dalších oblastech (např. podpora během koronakrize v hodnotě více než 16 milionů korun, pomoc se zařazením žáků z Ukrajiny prostřednictvím bezplatné výuky českého jazyka.) | Majerníkova 1/B, 841 05 Bratislava, Slovenská republika | ceo@wocabee.app | 00421904273103 | | Jazykový WocaBee šampionát | Jazykový WocaBee šampionát je celostátní soutěž v učení cizích jazyků pro školy. Zapojit se do ní mohou žáci všech ročníků základních a středních škol z celé České republiky, účast v soutěži je v plném rozsahu bezplatná. Jazykový WocaBee šampionát probíhá online v aplikaci pro učení cizích jazyků WocaBee, kterou žáci v průběhu soutěže využívají neomezene a bezplatně. Kritériem hodnocení je motivace v učení se cizích slovíček. Tu aplikace hodnotí prostřednictvím bodů získaných za procvičování slovíček v aplikaci, tzv.WocaPoints. V jednotlivých kolech soutěže vítězí ty třídy, které získají nejvyšší průměrný počet WocaPoints na jednoho žáka, čímž postupují do dalšího kola (okresní, krajské, celostátní a mezinárodní). Jazykový WocaBee šampionát intenzivně komunikujeme v médiích před jeho začátkem, v jeho průběhu a zvlášť jeho celkové výsledky (tiskové zprávy, PR články,... | Jazykový WocaBee šampionát motivuje žáky a studenty učit se cizí jazyky, navíc moderním a velmi efektivním způsobem. Žáci se během trvání soutěže díky vysoké motivaci dokážou výrazně zlepšit v jazycích a naučit se stovky nových slovíček. Až 98 % učitelů se vyjádřuje, že žáci si s WocaBee prokazatelně zlepšují své znalosti, a podobně to hodnototí i 96 % žáků. Učení s aplikací v průběhu soutěže žáci vnímají jako hru, což činí učení mimořádně efektivním. Propojení Jazykového WocaBee šampionátu se soutěžemi v dalších evropských zemích zvyšuje motivaci škol a žáků dosahovat výsledky a reprezentovat české školství i na mezinárodní úrovni. | Hlavným přínosem Jazykového WocaBee šampionátu je motivace žáků k učení cizích jazyků a zlepšování jejich vědomostí. Soutěž probíhá inovativní formou, čímž se jazyková výuka na školách modernizuje a zefektivňuje. Žáci a studenti se účastí v soutěži zároveň zlepšují ve svých digitálních dovednostech. Na rozdíl od jiných jazykových soutěží se v Jazykovém WocaBee šampionátu nezlepšují v jazycích pouze nejlepší žáci, ale celé třídy, včetně slabších a méně motivovaných studentů. Soutěž je mimořádně vhodná i pro učení jazyků u dětí s poruchami učení, které díky učení v aplikaci dosahují velmi dobrých výsledků. | jednou za rok | 7 | Úroveň soutěže se každoročně zvyšuje z pohledu podpory partnerů, zájmu škol a veřejnosti. Propojováním se šampionáty v dalších zemích je v současnosti Jazykový WocaBee šampionát soutěží s mezinárodním dopadem. Od roku 2022 poskytujeme jako hlavní cenu pro školy příspěvek na modernizaci, ve školním roce 2024/25 byl ve výši 150 tisíc Kč, podobný příspěvek plánujeme i v sedmém ročníku soutěže.. | Ve školním roce 2024/2025 se soutěže Jazykový WocaBee šampionát zúčastnilo 120 000 žáků a studentů. Pro sedmý ročník šampionátu odhadujeme účast na úrovni 130 -140 tisíc žáků. Do organizace soutěže jsou zapojeni učitelé i vedení jednotlivých škol, její průběh aktivně sledují i rodiče. Výsledky soutěže komunikujeme k odborné i široké veřejnosti na regionální i celostátní úrovni. | říjen - prosinec 2025 | Celá ČR, online | www.wocabee.app/soutez - bude aktualizována pro šk. rok 2025/26 | Hlavním zdrojem financování jsou vlastní prosředky organizátora za podpory produktových a mediálních partnerů. V 6. ročníku soutěž podpořili: LangBee, Martinus, Alza.cz, Nivea, Vydavatelství Enigma, Týdeník školství, Učitelské noviny, Řízení školy Pro letošní ročník máme máme počítane s podporou dlouhodobých partnerů a zároveň oslovujeme i další. | Ne | Soutěži byla udělena záštita MŠMT v školním roce 2021/22 a v školním roce 2024/25. Jiná podpora ze strany MŠMT nebyla poskytnuta. | Pro letošní ročník zatím záštita u dalšího subjektu udělena nebyla. | Záštita Ministerstva školství Slovenské republiky (záštita byla udělena každý rok od ročníku 2021/22) | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 178.41.105.103 | 2025-08-04 14:11:08 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Ing. Michal Ošvát |
Stavební Gramotnost | Dětem představujeme svět stavebnictví poutavou a srozumitelnou formou. Pro mladší žáky nabízíme interaktivní workshop Člověk a město, starším žákům pak přinášíme atraktivní prezentaci Takhle se mění svět s ukázkami reálných projektů a přesahem do každodenního života.
Naší hlavní devízou jsou lektoři – studenti vysokých škol oborů stavebnictví a architektury. Jejich autentické nadšení pro obor, který si zvolili jako svou profesní dráhu, společně s čerstvými zkušenostmi ze studia i z praxe, působí na žáky základních a středních škol velmi inspirativně.
Součástí programu je i systematická příprava lektorů – poskytujeme jim metodickou oporu, školení a materiály potřebné pro kvalitní a sebevědomé vedení výukových aktivit. | Wuchterlova 523/5 | tamara.almeida@cvut.cz | 775085083 | | Stavební Gramotnost | Jezdíme do škol se vzdělávacím programem. Máme workshop Člověk a město pro 5.-7. třídu ZŠ a přednášku Takhle se mění svět pro 8.-9. třídu ZŠ a gymnazisty. Školy si program objednají na našem webu. Škola/učitel si vybere datum a čas. Našimi lektory jsou studenti VŠ oborů stavebních a architektury. Projekt bude medializován na několika úrovních: 1)Komunikační podpora na webových stránkách a sociálních sítích projektu, kde budou průběžně zveřejňovány výstupy, fotodokumentace. 2) Tiskové zpráva na konci roku se zveřejněním výsledků zpětné vazby od žáků.
Máme mediální partnerství s KONSTRUKCE, odborným časopisem. Vyjde rozhovor s Tadeášem Salabou - organizátorem gramotností, taktéž v časopise Konstrukce a připravujeme rozhovor pro časopis Dřevostavby. Nedaří se nám dostat téma technického vzdělávání víc do povědomí veřejnosti. Přihlásili jsme workshop Člověk a město na Národní cenu karié... | Projekt "Stavební gramotnost" si klade za cíl systematicky zvyšovat povědomí žáků, ale i pedagogů/kariérních poradců i širší veřejnosti (například v rámci festivalu Maker Faire) o základních principech výstavby, udržitelnosti v architektuře a stavebnictví, významu stavebního dědictví a nenahraditelnost umění řemesel. Projekt je v souladu s dlouhodobými strategickými cíli MŠMT v oblasti polytechnického vzdělávání, podpory technických a přírodovědných oborů a rozvoje klíčových kompetencí žáků. | Cílem projektu Stavební gramotnost je rozvíjet základního porozumění stavebního oboru. Projekt se snaží přiblížit témata stavebnictví, architektury a urbanismu jako součást každodenního života, která ovlivňují kvalitu bydlení, veřejný prostor i životní prostředí.
Cílem projektu je vyšovat stavební gramotnost jako součást praktického a polytechnického vzdělávání, přiblížit žákům stavební profese a řemesla jako atraktivní a perspektivní oblasti profesního uplatnění.
V neposlední řadě také podpořit kritické vnímání veřejného prostoru a vztahu člověka k prostředí, ve kterém žije. Projekt přispívá k výchově zodpovědných, informovaných a aktivních občanů, kteří budou schopni spoluvytvářet prostředí, ve kterém žijí. | 120 škol/ za rok, na jedné škole v průměru 2-3 prezentace | 2 | Náš program je pro školy zcela zdarma a těší se velkému zájmu. Z více než 120 přihlášených škol jsme v letošním školním roce zvládli realizovat program již na 94 školách.
Na základě zájmu škol a kapacity našich lektorů bychom dokázali program realizovat až na 200 školách, nicméně narážíme na limity dané nedostatkem finančních prostředků. Projekt je v současnosti financován výhradně ze soukromého sektoru (partnerství, dary, sponzoři). Podpora státu, například formou záštity či grantové spoluúčasti ze strany MŠMT, by pro nás byla klíčová a umožnila by další rozvoj a stabilitu programu.
V roce 2025 jsme navázali spolupráci s UNICEF v rámci programu Cesty a rozšiřujeme naši činnost o proškolování mladých lidí z Ukrajiny ve věku 15–24 let, kteří kvůli válce přerušili nebo ukončili studium a často hledají způsob, jak se znovu zapojit do vzdělávacího nebo pracovního života. V České republi... | V roce 2025 plánujeme realizaci programu na 120 školách po celé České republice,které by měly oslovit více než 4 000 žáků základních a středních škol.
Program je rozdělen do tří cílových kategorií:
5.–7. ročník ZŠ: interaktivní workshop Člověk a město
8.–9. ročník ZŠ: přednáška Takhle se mění svět
studenti gymnázií: prodloužená verze přednášky Takhle se mění svět, rozšířená o souvislosti s vysokoškolským a profesním uplatněním
Našimi lektory jsou studenti vysokých škol se zaměřením na stavebnictví a architekturu, kteří dětem přinášejí autentické zkušenosti ze studia i z praxe.
Školy vybíráme systematicky, s důrazem na provázanost základních škol se středními odbornými školami stavebními v regionu a gymnázií s blízkými technickými vysokými školami.
Součástí programu je také leták pro kariérní poradce o možnostech studia ve stavebnictví a doplňkový YouTube ... | školní rok 2025/2026 | Czechia | www.stagram.cz | OHLA ŽS, Metrostav, STRABAG, Hochtief, Swietelsky, Wienerberger, ŘSD, Penta Real Estate, Valbek EU | Ne | záštita 2024/25 | ČVUT, VUT Brno, TU Liberec, ZCU Plzeň, VŠB TUO | Svaz Průmyslu, ÚŘad Práce, MMR, MŽP, MPO, SPS, ČKA, ČKAIT | Technologie ve stavebnictví bude nové téma na Technologické olympiádě, pořádané Technologickou Gramotností, sesterským projektem, na jaře 2026. Tato olympiáda má zásah na 1500 středoškoláků, má celorepublikové kolo ze kterého 25 týmů postoupí do finále. To se koná na FEL ČVUT a jedním z benefitů pro vítěze je přijetí na ČVUT bez přijímaček. Loňský ročník zde https://www.technologicka-gramotnost.cz/olympiada | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 188.120.23.58 | 2025-08-04 09:37:39 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Tamara Almeida |
eMimino.cz | eMimino je největší český web pro rodiče. Už od roku 2002 se staráme o diskuze plné rad a zkušeností. Na jednom místě se u nás dočtete vše o těhotenství, porodu, péči o miminko, výchově dětí nebo vztazích. Kromě jiného nově spravujeme také rozsáhlou databázi mateřských škol.
Web eMimino.cz patří do mediální skupiny Mafra, a.s. | Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5 | Klara.Penkavova@idnes.cz | +420 602 491 285 | | Školka roku 2025 | V rámci komunitní akce volíme Školku roku 2025, resp. nejoblíbenější mateřské školy dle rodičů. Ti v průběhu půl roku přidávají recenze svých mateřských škol a tím se zároveň zúčastní soutěže o zajímavé ceny, které do hry dodal partner.
1) Vznikla stránka akce: https://www.emimino.cz/volba-skolky-roku-2025/ k té od 8.9.-14.9. přibude ještě jedna se speciální soutěžní hrou s partnerem Školky roku.
2) Průběžné výsledky hlasování, jak si MŠ vedou: https://www.emimino.cz/zkusenosti/materske-skoly/hodnoceni/
3) Databáze MŠ dle krajů: https://www.emimino.cz/zkusenosti/materske-skoly/
4) Články na eMimino.cz + newlettery
5) Mediální podpora v rámci Mafry (iDnes, OnaDnes, Impuls)
6) Bannery a PPC
7) Podcasty Netabuj a Nebuď mimo eMimino.cz
8) Sociální sítě eMimino.cz
9) Mamainfluencerky
10) Informovanost na sítích a odborných časopisech - v jednání. | Za podporu ze strany MŠMT bychom byli opravdu moc rádi. Jedná se o první ročník Školky roku a záštita MŠMT by akci mohla pomoct co do důvěryhodnosti hlavně u samotných mateřských škol. | 1. Mateřské školy zde získají jedinečnou zpětnou vazbu ohledně své nabídky a činnosti. (V rámci správy profilu školky mohou také přímo reagovat na jednotlivé recenze). Všichni s hodnocením nad 4.5 z 5 získají pečeť kvality (hodnocení uživateli eMimino.cz).
2. Rodiče budoucích školáčků zde získají cenný přehled o nabízených službách mateřských škol, mohou si prohlédnout fotogalerie a hlavně si přečtou autentické zkušenosti dalších rodičů ze svého okolí. Ti stávající získají za svou vloženou recenzi možnost vyhrát zajímavé ceny od partnera akce. | Jednou za rok | 1 | | Cílová skupina a její typologie:
- Česká laická veřejnost, rodiče s dětmi předškolního a školního věku, 23 - 40 let, s osobní zkušeností s českým systémem předškolního vzdělávání, uživatelé webu eMimino.cz
Předpokládaná návštěvnost stránky:
- Dle našich minulých komunitních akcí, jako např. Porodnice roku, si myslíme, že první ročník Školky roku může mít cca 50 000 RU/ 100 000 PV
Dopad akce:
1) Pozitivní dopady pro mateřské školy:
- zvýšení prestiže a viditelnosti vítězných škol,
- motivace k zlepšování kvality služeb,
- možnost získat zpětnou vazbu od rodičů,
- marketingová hodnota pro propagaci školy.
2) Pozitivní dopady pro rodiče:
- orientace při výběru mateřské školy,
- přístup k hodnocením a recenzím,
- transparentnost kvality vzdělávacích institucí.
3) Pro sektor předškolního vzdělávání:
- zvýšení celkové kvality služeb díky soutěživosti,
- větší pov... | Akce probíhá od 21. července do 30. listopadu; s tím, že hlavní týden, kam bude namířena veškerá mediální podpora, bude od 8. září do 14. září 2025. | Česko | volba-skolky-roku-2025 | Kilpi - partner akce, který poskytuje výhry ve výši: 238 000 Kč.
Celková mediální podpora v hodnotě:
3 645 000 Kč | Ne | | Žádáme pouze u MŠMT. | Žádáme pouze u MŠMT. | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 109.81.0.138 | 2025-08-01 10:09:18 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Klára Pěnkavová |
Centrum LOCIKA, z.ú. | Centrum Locika je nezisková organizace, která poskytuje pomoc dětem zasaženým násilím v rodině. Vznikla v roce 2015 a sídlí v Praze. Centrum LOCIKA pracuje s klienty osobně, zároveň o tématu násilí v rodině vzdělává veřejnost i odborníky a věnuje se také preventivním aktivitám. | Umělecká 6, Praha 7 | petraw@centrumlocika.cz | 739057840 | 2egmmbz | Bubnovačka | Bubnovačka je osvětově-preventivní akce
upozorňující na důležitost ochrany dětí před násilím v rodině. Účastníci bubnují, aby dali symbolicky hlas týraným dětem – ty jsou často pro společnost neviditelné. Přitom jím je zasaženo 14 % českých dětí. Akce se koná každý rok kolem 19. listopadu (Světový den prevence týrání a zneužívání dětí). Zapojují se školy,
organizace, firmy i jednotlivci. | Bubnovačka má obrovský význam na poli prevence - posiluje vnitřní kompetence škol. Je totiž úzce propojená s preventivní programem pro školy, díky kterému je snazší téma ve třídě otevřít. Žáci se tak odlehčenou formou dozví, co je to násilí v blízkých vztazích a také, kam se mohou obrátit pro pomoc a podporu. Podrobná metodika a další materiály, které vytořily odborníci Centra LOCIKA, pomáhají pedagogům vést preventivní hodinu. Programy jsou dostupné zdarma a to pro mateřské, základní a nově budou i pro střední školy. | Zvyšování povědomí o násilí v rodině hravou formou prostřednictvím celostátní osvětově-preventivní kampaně Bubnovačka. Ve školách jde o klíčový preventivní program týkající se násilí v rodině, který posiluje vnitřní kompetence škol k řešení této problematiky. Mezi další cíle patří: Zvýšit včasnou identifikaci domácího násilí a podpořit pedagogy v lepší identifikaci násilí v rodině. A posílit schopnost dětí ozvat se a získat účinnou pomoc. | jednou ročně | 5 | Preventivní programy pro školy jsou každý rok revidovány na základě zpětné vazby. Nově budou dostupné i materiály na míru pro střední školy. Zároveň bude pro všechny stupně dostupný i tzv. "projekt", v rámci kterého se tématu bude věnovat jeden celý den. | Akce je určena pro nejširší veřejnost (speciální preventivní program je připraven pro MŠ, ZŠ a nově i pro SŠ). V tomto ročníku je cílem zapojení 1400 škol a 200 tisíc účastníků. (V loňském roce zapojeno 1200 škol a 156 tisíc účastníků)
V České republice je dopad celorepublikový. Cílem je, aby se akce stala tradiční a všechny školy se k ní připojovaly každoročně.
Akce je původem ze Slovenska, kde je již tradiční. | 19. 11. 2025 | Celá ČR (a zároveň Slovensko) | bubnovacka | V roce 2024 Bubnovačku podpořili: Ministerstvo zdravotnictví, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Středočeský kraj, Nadace ČEZ, The LEGO Foundation
V roce 2025 podpoří MInisterstvo zdravotnictví, Magistrát Hlavního města Prahy, v jednání The LEGO Foundation. | Ne | MŠMT udělilo záštitu akci Bubnovačka v roce 2024. | Zatím žádné. | Záštita prezidentského páru. | Záštita MŠMT má opět potenciál výrazně zvýšit počet zapojených škol. Záštita byla v loňském roce v očích škol vnímana jako záruka kvality a serióznosti, čímž školám usnadňuje rozhodování o zapojení. Akce v minulém roce získala záštitu prezidenta republiky a v roce 2023 i záštitu první dámy. V roce 2022 získala záštitu zmocněnkyně
Vlády pro lidská práva. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 178.209.137.240 | 2025-07-31 15:52:57 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Petra Wünschová |
Twisten Foundation | Twisten Foundation je nadační fond, který chce podporovat mentální zdraví teenagerů. Nadační fond založila rodina Ašenbrenerových na počest Karla Ašenbrenera, jednoho z nejlepších českých esportových hráčů. Karel Ašenbrener (přezdívaný Twisten) si vzal v roce 2023 kvůli psychických potížím život.
Twisten Foundation se zajímá o podporu mentálního zdraví teenagerů a hráčů počítačových her. Aktuálně startuje projekt Twisten Academy (turnaj středních škol v počítačových hrách), kde bude předávat mentální osvětu na studenty středních škol.
Twisten Foundation je nadace, která tvoří projekt Twisten Academy (v následujícím roce se bude Twisten Academy esport liga středních škol).
My jako tým eSuba zprostředkováváme celou produkci eventu, jelikož za nás dříve Karel Ašenbrener hrával. | Pod viaduktem 1467/22, Stodůlky, 155 00 Praha 13 | gladis@esuba.eu | +420733214010 | | Twisten Academy | Twisten Academy je turnaj středních škol v nejpopulárnější počítačové hře světa - League of Legends. Turnaj bude probíhat pod hlavičkou Esport ligy středních škol, která dříve měla záštitu MŠMT. V minulosti se tohoto turnaje účastnilo 50-100 středních škol. V rámci tohoto ročníku bude probíhat osvěta všech zúčastněných škol. Ve spolupráci s psychology proběhne přednáška pro každou školu, ve které se bude probírat velmi důležité téma mentálního zdraví. Mimo jiné budeme edukovat za pomoci trenérů předních českých esport týmů hráče turnaje. Budeme mluvit o správném stravování, sportovaní a všem potřebném ke zdravému hraní.
Liga se bude hrát podzimním pololetí a jarním pololetí. Turnaj bude mít skupinu a playoff. Každý týden se bude live vysílat několik zápasů s profesionálními komentátory. Vysílání bude na twitch.tv (největší herní platformě) a promo turnaje poběží na sociálních s... | Věříme, že Twisten Academy velmi dobrých způsobem dělá osvětu o mentálním zdraví u mladých lidí. Při komunikaci se školami bychom rádi přidali celému projektu ještě větší váhu a důležitost. Věříme, že toho docílíme mimo jiné i spoluprací (záštitou od MŠMT). | Cílem je uspořádat turnaj pro střední školy z celé ČR a následně udělat osvětu o mentálním zdraví pro všechny účastněné. Nejlepším hráčům poté pomůžeme v nasměrování kariéry. | 2 | 1 | | Účastníci jsou studenti středních škol. Očekáváme znovu vyšší desítky týmů (tým obsahuje 5-7 hráčů, osvěta ale bude pro hráče počítačových her z celé školy --> desítky až stovky lidí na každé škole)
Akce bude pro celou ČR. | 1.9.2025 - 30.6. 2026 | Online akce + Finále v Praze | stredni-skoly | Projekt financuje nadace Twisten Foundation. Je možné, že získáme v průběhu partnery například pro ceny apod. | Ne | Záštita byla udělena v roce 2021 projektu Esport Liga Středních Škol. | Žádné | Žádné | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a02:8308:a085:600:e90f:75bb:2b98:de15 | 2025-07-31 12:31:36 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Daniel Gladiš |
Spolek rodáků a přátel města Žatce | Spolek rodáků a přátel Žatce, města zapsaného na listině památek UNESCO, který byl založen v roce 2000, aby pomáhal se zviditelněním Královského města na řece Ohři pořádáním kulturně-společenských akcí, pořádáním výstav o historii sídla, vydáváním publikací a osvětlováním bohaté historie pro všechny generace. | Nám. 14. října 1307 / 2, 150 00 Praha 5 | petrsimacek@seznam.cz | 0602358535 | k6dx5p | Výstava Oráč z Čech / Jan ze Žatce | Ve spolupráci s německým Nadačním spolkem Saaz / Žatec máme připravenu putovní výstavu věnovanou osobnosti Jana ze Žatce, známého též jako Jan ze Šitboře nebo Jan z Teplé (asi 1350 Šitboř – 1414 nebo 1415 Praha), který byl literátem, pedagogem, městským písařem, notářem a správcem městské školy v Žatci. Své hlavní dílo, Oráč z Čech (Der Ackermann aus Böhmen), napsal německy, ale ovládal i český jazyk.
Výstava s názvem „Oráč a smrt – Jan ze Žatce a jeho doba“ je koncipována jako putovní a v letech 2025–2026 ji plánujeme představovat v knihovnách, školách a kulturních institucích po celé České republice. Zaměřuje se nejen na literární odkaz tohoto výjimečného autora přelomu 14. a 15. století, ale také na jeho přínos pro rozvoj středověké vzdělanosti, jazykové kultury a vztahu mezi městem a univerzitním prostředím. | Záštita Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy by pro nás znamenala nejen morální podporu, ale i potvrzení významu tohoto projektu v oblasti vzdělávání, kulturního povědomí a péče o literární dědictví. V rámci doprovodného programu výstavy připravujeme také přednášky, workshopy a metodické materiály pro pedagogy základních a středních škol. | Jsme přesvědčeni, že tato výstava by zaujala zvláště na školách, kde by mohla vhodně doplnit výuku dějepisu a literatury. | 1x za 2 měsíce | 1 | | žáci, studenti, většinová i odborná veřejnost - česká i německá s dopadem mezinárodního ohlasu osobnosti Jana ze Žatce, jak v Německu, Žatci a Praze. | Od 1. 9. 2025 do 30. června 2026 a opakující se v dalším školním roce | Česko | | 0 | Ne | | 0 | 0 | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a00:1028:8390:3872:11a:1096:bc8c:d31e | 2025-07-30 15:23:41 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Mgr. Petr Šimáček |
NOARK Electric Europe s.r.o. | výrobce a distributor elektrotechnických zařízení a komponentů pro domácnost a průmysl. | NOARK Electric Europe s.r.o.,Harfa Office Park, Českomoravská 2420/15a, 190 00 Prague 9 | michal.zoch@noark-electric.com | 777357738 | | projekt NOARK plní sny školám | projekt je určen pro střední školy technických oborů. 9 evropských zemí zapojených, cca 140 škol, tento rok budeme startovat 5. ročník projektu.
Studenti za pomocí produktů NOARK (min. 50 %) + dalších vytvoří funkční projekt, např. automatický skleník, pila polystyrénu atd. Natočí video s ukázkou projektu a následně běží veřejné hlasování pro regionální kolo, kde vyhlašujeme 1.-3. místo. Tento rok jsme měli i EU finále, kde se potkali vítězové z 9 zemí. Výherce ze Srbska. K medializaci používáme naše sociální sítě, školy sdílejí posty pro hlasování a také odborné média z našeho oboru stavitelství. Minulý rok jsme se dostali i do krajských deníků i do E15 v rámci ČR. Využíváme k medializaci vlastní PR agenturu. | Rádi bychom projekt posunulu kvalitativně výš. I když je mezi středními školami o tento projekt každoročně zájem, tak budeme rádi za každou pomocnou ruku od případných partnerů. Zatím to táhneme svépomocí. Minulý rok jsme se stali partnery Svazu moderní energetiky, kterým se projekt líbí a také nám trochu pomohli z propagací a zúčastnili se jako porotci EU finále. Nicméně stále je to projekt pro školy, studenty a myslím, že propojení s vámi by nám ten projekt pomohlo zkvalitnit směrem ven. | Cílem projektu je seznámit studenty středních škol s našimi produkty, probudit v nich chuť se zdokonalovat, překonávat překážky a realizovat své nápady. Přínos projektu je za mě provázaný s tím, co jsem napsal. Studenti i školy si projekt pochvalují a jsou rádi, že mají ve svých řadách studenty, kteří jsou nadaní a dokáží to prodat právě v tomto projektu. Znovu přihlásit školu do projektu neodradí ani neúspěch školy v daném ročníku. | jednou za rok | 5 | 1. ročník - ČR a SVK, cca 14 škol, pouze regionální kola
minulý, 4. ročník projektů - cca 140 škol a účast v 9 zemích (ČR, SVK, POL, ROM, LV, LT, EST, SRB, BG) + EU finále v Praze na ČVUT.
Vítěz ze Srbska dostal i čestné pozvání na srbskou ambasádu tady v Praze den po vítězství.
Kontaktování z ČVUT srbského studenta o to, zda nemá zájem nastoupit/pokračovat v ČR na ČVUT.
mediálně nesrovnatelné s 1. ročníkem | návštěvnost/dosah akce je obrovský, cílová skupina studenti, ale také i široká veřejnost
dopad akce je mezinárodní | 1.9.2025-04-05/2026 | Celá ČR + země EU | noark-schools.com | nemáme žádné sponzory, řešíme vše svépomocí | Ne | | žádné | žádné | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 188.95.125.146 | 2025-07-30 13:13:01 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Žoch Michal |
Ústřední komise Biologické olympiády ČR | Neziskový akademický subjekt organizující již více než 30 let národní biologickou olympiádu jako součást výběru české reprezentace do Mezinárodní biologické olympiády (IBO). Vědecké zázemí zajišťuje spolupráce s Přírodovědeckou fakultou UK, Univerzitou Karlovou a klíčovými institucemi v oblasti biologie vzdělávání. | Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy, Viničná 7, 128 00 Praha 2 | jan.cerny@natur.cuni.cz | 721604168 | | 40. ročník Mezinárodní biologické olympiády (IBO 2029) v České republice | Mezinárodní soutěž pro středoškoláky v oboru biologie, každoročně se účastní cca 80 – 90 zemí (celkem ~700 účastníků a doprovodu). Akce proběhne v červenci 2029 v České republice pod odbornou garancí IBO. Plánuje se rozsáhlý mediální doprovod včetně tiskových zpráv, webové prezentace, sociálních sítí a vzdělávacích videí, připravované ve spolupráci s partnerskou UK. Předpokladáné je pokrytí v Českém rozhlase - ve spolupráci s redaktorkou Martinou Maškovou a České televizi - ve spolupráci se šéfredaktor Danielem Stachem. Ostatně předpokládáme, že Daniel Stach bude moderovat slavnostní ukončení soutěže. | Akce plně koresponduje s agendou MŠMT – podporuje rozvoj přírodovědného vzdělávání a motivaci talentovaných studentů, podporuje mezinárodní vědeckou spolupráci a dobrou reputaci ČR. IBO je výjimečná příležitost pro prezentaci kvality českého vzdělávání na mezinárodní scéně. Udělení záštity MŠMT by bylo signálem koncepční stability a strategického zájmu o přírodní vědy, včetně přípravy další generace výzkumníků. | Cílem je profesionálně připravená soutěž, která umožní vybrat, motivovat a ocenit nejlepší středoškolské talenty v biologii z cca 80 zemí celého světa - ze všech kontinentů světa (vyjma Antarktidy). Přínos spočívá ve zvýšení zájmu o přírodní vědy, rozvoji dovedností studentů, propagaci ČR v zahraničí a posílení mezinárodních kontaktů českých institucí. | jednorázová akce pro ČR (součást každoroční IBO série) | 40 | Jedná se unikátní jednorázovou akci. | Odhadováno cca 700 osob – 80 zemí se 4 studenty a 2-10 vedoucími (mentory), plus organizační tým (~130 osob, z toho 80 jsou průvodci jednotlivých účastnických týmů). Účast mezinárodní (zahraniční delegáti, akademici, média), cílová skupina: nadaní studenti, koordinátoři, vědci, učitelé. | červenec 2029, přibližně 7denní program | Česká republika (Praha/Brno a vybraná partnerská města dle organizace) | zatím nejsou | Kombinace dotací MŠMT (dotační výzvy), univerzitní podpory, partnerství s akademickým a soukromým sektorem. | Ano | EUSO 2011
50. ročník Biologické olympiády 2016
EOES 2022 | Pro 40. ročník IBO již udělila záštitu:
Univerzita Karlova
Přírodovědecké fakulta Univerzity Karlovy | Učená společnost České republiky | Česká republika byla oficiálně nominována mezinárodním řídícím výborem IBO jako jediný dosud plánovaný hostitel ročníku 2029, uvedena na webu IBO s pozicí „preliminary host“ pro Českou republiku (viz web: ibo-info.org). Udělení záštity MŠMT je tím nejbližším krokem k formálnímu potvrzení této role a otevření cesty k detailnímu projektovému financování a organizaci. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 175.176.65.226 | 2025-07-29 14:27:32 | | | | | cca 2500 EUR za každou delgaci, 1000 EUR za každého nadpočetného člena mezinárodní jury (4 studenti + 2 mentoři jsou zahrnuti do základního účastnického poplatku) | | | | | | Ano, byla udělena. | Prof. RNDr. Jan Černý, Ph.D. |