Hlavní cíl:
Vytvářet podklady pro hodnocení kvality a efektivity vzdělávání a vzdělávací soustavy všech stupňů (MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ) a pro přijímání efektivních vzdělávacích politik a intervencí na různých úrovních řízení vzdělávání.
Dílčí cíle:
- Vybudovat kvalitní datovou základnu umožňující realizaci vzdělávacích analýz, které poskytnou podklady pro rozhodování o směřování vzdělávací politiky na základě dat.
- Vybudovat databázi dat, jenž bude obsahovat koncentrovaná a průběžně ukládaná data a informace pro vzdělávací politiku implementovanou na základě expertních znalostí, a to v návaznosti na vybudování nového Informačního systému vzdělávání (eEdu financovaného z jiných zdrojů) či případně využití stávajících informačních systémů a dat MŠMT, včetně vytěžení dat ČŠI, NPI ČR, dat zpracovávaných CZVV a dalších relevantních a dostupných datových zdrojů (např. z Ministerstva práce a sociálních věcí, Ministerstva pro místní rozvoj atd.).
- Kapacitně a odborně posílit analytickou práci MŠMT, prostřednictvím vytvoření analytické jednotky s minimálně 10 služebními/pracovními místy a potřebným technickým vybavením umožňujícím naplnění ostatních cílů spočívajících v analýze a interpretaci dat hodnotících kvalitu vzdělávací soustavy.
- Analyzovat průběžně data ze škol a relevantních školských zařízení doplněná o data z národních i mezinárodních šetření s cílem zjištění aktuální kvality vzdělávání v každé škole, a to opět v návaznosti na vybudování a rozvoj eEdu.
- Poskytovat široké veřejnosti (odborné i laické) informace o vzdělávací soustavě a její výkonnosti v souvislosti s realizací opatření Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+, prostřednictvím konferencí a dalších aktivit.
- Získání relevantních informací o realizaci projektu, které jsou důležité pro projektové řízení.
- Společná setkání zástupců projektů za účelem vzájemné koordinace aktivit.
- Vzájemná výměna zkušeností a sdílení dobré praxe realizátorů projektů této výzvy s odbornou veřejností.