Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Reformy
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Aktuality

Záznam z odborné konference NPI Inovace ve vzdělávání

12. 11. 2024

Hlavní informace Program konference nabídl teoretické i praktické informace, které jsou určeny ředitelům a učitelům. Účastníci se seznámili s očekáváními Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) ohledně revizí RVP a také s hlavními změnami, které nový RVP přináší pro předškolní a základní vzdělávání. Prezentace poskytly konkrétní příklady a inspirativní modely, které mají usnadnit přechod na nový více

Informace k financování školních psychologů a speciálních pedagogů

26. 9. 2024

MŠMT připravilo aktuální informace týkající se financování školních psychologů a speciálních pedagogů na základních školách od ledna 2025, a to s ohledem na jejich končící finanční podporu v běžných základních školách z prostředků OP JAK. Udržení školních psychologů a školních speciálních pedagogů ve vzdělávacím systému ČR považuje MŠMT za jednu ze stěžejních priorit a současně více

Klíče k rozvoji školy - náměty pro čerpání šablon, inspirace pro školy

23. 9. 2024

Mateřské a základní školy mají poslední možnost získat evropské peníze z tzv. šablon prostřednictvím Operačního programu Jan Amos Komenský. Nabízí se tak příležitost, jak se zaměřit na některá velmi důležitá témata v českém školství, která nebyla dosud v řadě škol upřednostňována. Na základě velkého množství zjištění, dat a doporučení z nejrůznějších národních i mezinárodních šetření více

MŠMT představuje klíčová data z publikace Education at a Glance 2024 a vypracovalo Výběr klíčových dat z tohoto dokumentu pro ČR

11. 9. 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou problémem v řadě zemí EU, přičemž mají negativní dopad na příležitosti mladých lidí na trhu práce. To má za následek zvyšování nákladů nejen pro jednotlivce, ale i pro společnost a ekonomiku. Úspěšně ukončené vzdělání může totiž zlepšit šanci na uplatnění v zaměstnání, zvýšit míru produktivity, snížit veřejné a sociální náklady, a více

Základy moderní školní infrastruktury: Na co se zaměřit?

5. 9. 2024

Ve druhém článku ze série „Jak na školní infrastrukturu?“ se zaměříme na konkrétní oblasti ze Standardu konektivity škol a na Průvodce ke Standardu konektivity škol. Cílem článku je představit témata, která jsou pro funkční a bezpečnou digitální infrastrukturu klíčová.  Standard konektivity škol napoví, na co se ve školní digitální infrastruktuře zaměřit a Průvodce ke standardu více

Přehled nezaměstnanosti čerstvých absolventů oborů vzdělání s výučním listem podle skupin oborů v jednotlivých krajích 2020-2024

19. 8. 2024

Přehled nezaměstnanosti Pro jednotlivé kraje je v tabulkách uvedena celková míra nezaměstnanosti absolventů oborů vzdělání s výučním listem za období posledních pěti let a dále míra nezaměstnanosti těchto absolventů podle skupin oborů v předchozích pěti letech. Poslední sloupec představuje průměrnou nezaměstnanost absolventů, která byla vypočtena jako průměrné procento nezaměstnanosti v jednotlivých letech 2020-2024. Při výpočtu více

Odborný panel Profesní učící se komunity a kurikulární práce

26. 7. 2024

Hlavní informace Na odborném panelu se svými zkušenostmi, nápady a podněty k tématu profesní učící se komunity a jejich přínosu v kurikulární práci škol vystoupili Účastníci si pochvalovali rozmanitost příspěvků a užitečné informace od organizací, které mají s tématem učících se komunit dlouholeté zkušenosti. V závěru probíhala diskuze ve skupinách o tom, jaký mají profesní více

Závěrečná zpráva z mimořádného sběru dat mezi školskými zařízeními pro výkon ústavní a ochranné výchovy 2023

12. 7. 2024

Účel Cílem bylo získat podkladová data pro: Průběh šetření V rámci šetření byl, mimo jiné, zjišťován kvalifikovaný odhad počtu dětí romského původu. MŠMT tímto plnilo svůj úkol vyplývající ze Strategie rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (konkrétně plnění opatření C2.6 a G.3.2 této Strategie). S ohledem na to, aby nedošlo k nadbytečné zátěži zařízení, byla více

Národní plán obnovy – výzva – Implementace komponenty 3.1 Národního plánu obnovy – implementace rámce Digcompedu - příspěvkové organizace

25. 6. 2024

O výzvě Výzva je určena pro příspěvkové organizace přímo řízené MŠMT. Finanční prostředky budou poskytnuty na základě Rozhodnutí o poskytnutí neinvestiční dotace (dále také „rozhodnutí“), které vydá vrchní ředitel zodpovědný na MŠMT za oblast vzdělávání a mládeže. Zdrojem financí je Národní plán obnovy (dále jen „NPO“), který umožňuje čerpání finančních prostředků z Nástroje pro oživení a více

Finanční podpora škol vzdělávajících cizince s dočasnou ochranou ve školním roce 2024/2025

24. 6. 2024

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy finančně podpoří v příštím školním roce školy s větším zastoupením ukrajinských uprchlíků. Jedná se o cílenou podporu po ukončení financování pozic ukrajinských asistentů pedagoga. Finanční prostředky budou určeny na období září-prosinec 2024. Podpora se bude týkat mateřských, základních a středních škol a konzervatoří zřizovaných obcí, krajem nebo dobrovolným svazkem obcí (s výjimkou mateřských a více

Jednotný metodický
portál MŠMT
V případě zájmu nám můžete zadat Váš váš e-mail a jakmile naše novinky spustíme budeme Vás informovat na Váš email. Odběr novinek samozřejmě můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content