Rok v ředitelně
25. 8. 2025Nový metodický materiál Rok v ředitelně vznikl z pera metodiků středního článku s... více
Nový metodický materiál Rok v ředitelně vznikl z pera metodiků středního článku s... více
Statistiky činnosti Středního článku podpory za období od zahájení projektu v červenci 2023 do 30. června 2025 ukazují jasný trend – o poskytovanou pomoc je stále větší zájem a dosavadní výsledky potvrzují její význam pro školy i zřizovatele. Projekt vznikl s cílem posílit přímou komunikaci mezi MŠMT, školami a jejich zřizovateli, poskytovat odbornou a praktickou více
Střední článek podpory připravuje sérii krajských konferencí věnovaných změnám ve financování nepedagogické práce ve školách a školských zařízeních. Tyto konference jsou součástí širší informační podpory MŠMT navazující na přijatou novelu školského zákona. Považujeme za důležité klíčová témata reformy dále komunikovat a přispět ke společnému pochopení změn, které mají přímý dopad na fungování škol. Cílem je více
Přehled nezaměstnanosti Pro jednotlivé kraje je v tabulkách uvedena celková míra nezaměstnanosti absolventů oborů vzdělání s výučním listem za období posledních pěti let a dále míra nezaměstnanosti těchto absolventů podle skupin oborů. Poslední sloupec představuje průměrnou nezaměstnanost absolventů, která byla vypočtena jako průměrné procento nezaměstnanosti v předchozích pěti letech. Při výpočtu míry nezaměstnanosti čerstvých absolventů škol více
V průběhu jara a na začátku léta 2025 proběhla série setkání 13 krajských platforem spolupráce v rámci projektu Střední článek podpory Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy (SČP). Cílem těchto setkání bylo podpořit aktéry vzdělávání v regionech, sdílet zkušenosti, dobré praxe, vzájemně se koordinovat a formulovat konkrétní doporučení ke zlepšení školního prostředí i řízení škol. Každé více
Kvalitní a dostupné předškolní vzdělávání je v současnosti jedním z klíčových témat, která řeší nejen školy a zřizovatelé, ale také obce v celé republice. Od září 2026 bude jejich novou povinností zajistit místa v předškolním vzdělávání i pro děti od dvou let. Jak tuto změnu uchopit systémově, legislativně správně a přitom efektivně? Právě tomu se více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
Na této stránce naleznete analýzu Základní výstupy z mimořádného šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) připravilo v rámci projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“. Tato analýza přináší základní výstupy z Mimořádného šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v více
Projekt IT Fitness Test, kterému Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy poskytlo pro letošní ročník záštitu, nabízí žákům, studentům, učitelům i veřejnosti opětovnou možnost bezplatného zjištění úrovně svých digitálních dovedností prostřednictvím online testů. Pro získání certifikátu a zapojení se do souhrnných statistik je však nutné absolvovat test do 30. června 2025. IT Fitness Test představuje nejkomplexnější více
Střední článek podpory MŠMT uspořádal odborný panel zaměřený na bezpečnost ve školách, prevenci rizik a krizovou připravenost. Setkání, které proběhlo 30. dubna 2025 v Praze, nabídlo vedení škol, jejich zřizovatelům i odborné veřejnosti konkrétní nástroje, příklady dobré praxe a inspiraci pro vytváření bezpečného a podpůrného prostředí. Panel propojil odborníky z různých oblastí – od školství více