Sedmé jednání Konventu se konalo 4. dubna 2025
24. 3. 2025Záznam ze 7. jednání Konventu: Podklady pro jednání více
Záznam ze 7. jednání Konventu: Podklady pro jednání více
Olga svou profesní dráhu zasvětila vzdělávání, zlepšování jeho kvality a podpoře pedagogů. Po 15 letech praxe ve školství a další patnáctileté zkušenosti s mezinárodními vzdělávacími programy, zejména Erasmus+, se rozhodla přejít na Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, kde nyní vede Oddělení projektového řízení Středního článku podpory. Projekt má za cíl usnadnit práci ředitelům škol a více
Přehled termínů workshopů podle krajů Aktuální seznam termínů najdete v rozdělení podle jednotlivých krajů: Kraj Místo Termín Čas Jihočeský kraj Prachatice, MěÚ, Radniční sál 26. 03. 13:00 - 15:00 Strakonice (Komunitko1415. Ostrov 1415, 1,patro) 02. 04. 9:00 - 11.00 Jindřichův Hradec, knihovna 09. 04. 13:00 - 14:00 Tábor, budova matriky, zasedací místnost 10. 04. 13:00 více
Novým vedoucím našich metodiků se od února letošního roku stal Václav Votrubec, který se po jednadvaceti letech ve školství rozhodl pro změnu a přijal novou profesní výzvu. Jaká byla tvoje profesní cesta před nástupem do Středního článku podpory? Narodil jsem se v roce 1981 v Ústí nad Labem a maturoval jsem na tamní Střední průmyslové více
Na této stránce naleznete analýzu Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2024-2025: Komplexní zpráva, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo v rámci projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“. Tato analýza přináší analytický přehled o všech uchazečích, kterých se přijímací řízení v roce 2024 týkalo. Zprávu shrnující to nejzajímavější více
Na této stránce naleznete srovnávací analýzu Financování vybraných vzdělávacích systémů v Evropě, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo v rámci projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“. Tato analýza přináší přehled finančních prostředků, které vybrané evropské státy investují do vzdělávání, včetně jejich členění a mechanismů přerozdělování. Dokument obsahuje manažerské shrnutí a více
Struktura analýzy Tato srovnávací analýza představuje přehled analytických a strategických útvarů na ministerstvech školství a v jimi řízených organizacích ve vybraných evropských státech. Analyzováno bylo následujících osm zemí: Každá z podkapitol je přehledně členěná a obsahuje shrnutí a inspirativní praxi dané země a přehled činností analytických útvarů ve spojitosti s oblastí vzdělávání. Získané poznatky mohou více
Kapitoly analýzy Analýza obsahuje v úvodu manažerské shrnutí, metodické okénko a samotnou analytickou část, která se dělí do čtyř podkapitol: Každá z podkapitol je zakončena závěry vyplývajícími z provedené analýzy. Analytická zjištění a na ně navázaná doporučení z celé analýzy jsou k dispozici také v brožuře, která je také k dispozici ke stažení níže. Doporučení mohou přispět k podpoře více
Struktura analýzy Dokument je dělen na dvě kapitoly. První obsahuje podrobný popis základních zdrojů administrativních dat z resortu školství pro vyhodnocování výsledků vzdělávání: Druhá kapitola je věnována charakterizaci způsobů vyhodnocování výsledků vzdělávání v přechodu na trh práce: Dokument slouží jako vstupní rešerše aktuální praxe vyhodnocování výsledků primárního, sekundárního a terciárního vzdělávání v České republice. Bude využit více
Praha, 16. prosince 2024 - Dopady probíhajícího válečného konfliktu na Ukrajině na český vzdělávací systém ukazují výsledky z pravidelného podzimního sběru dat. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy již potřetí přednostně vyhodnotilo některé klíčové údaje, aby zjistilo stavy ukrajinských dětí a žáků. Celkově bylo k 30. září 2024 v českých mateřských, základních a středních školách 53 246 dětí více