Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole
14. 10. 2025Praha, 14. října 2025 - Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je více
Praha, 14. října 2025 - Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je více
Praha, 14. října 2025 - Sociální role školy je už dlouho diskutovaným pojmem, který nabývá v posledních letech na významu, a to nejen se zvyšujícím s více
Na této stránce naleznete analýzu Mimořádné šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ – Srovnání v letech 2019 a 2025. Tato analýza přináší srovnání stavu zajištění výuky učiteli v roce 2025 a v roce 2019 z několika pohledů – např. počtu učitelů, jejich věkové struktury nebo kvalifikovanosti. Více se dočtete v analytické více
Přehled nezaměstnanosti Pro jednotlivé kraje je v tabulkách uvedena celková míra nezaměstnanosti absolventů oborů vzdělání s výučním listem za období posledních pěti let a dále míra nezaměstnanosti těchto absolventů podle skupin oborů. Poslední sloupec představuje průměrnou nezaměstnanost absolventů, která byla vypočtena jako průměrné procento nezaměstnanosti v předchozích pěti letech. Při výpočtu míry nezaměstnanosti čerstvých absolventů škol více
Praha, 11. června 2025 - Podívejte se na sérii reportáží ze škol, kde se daří pracovat se žáky se sociálním znevýhodněním. Naleznete v nich konkrétní více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
Na této stránce naleznete analýzu Základní výstupy z mimořádného šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) připravilo v rámci projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“. Tato analýza přináší základní výstupy z Mimořádného šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v více
Praha, 31. května 2025 - Další číslo časopisu EDURevue, se věnuje jednomu z klíčových témat současného vzdělávání – podpoře žáků se sociálním znevýho více
Na této stránce naleznete analýzu Zaměstnanci a mzdové prostředky ve školství - 2024, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo v rámci projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“. Tato analýza přináší přehled údajů o počtech zaměstnanců, vynaložených mzdových prostředcích a průměrných mzdách za rok 2024. Jde o data za období 1.-4. více
Praha, 28. března 2025 - Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, kt více