Rovné šance pro všechny - Cesta k desegregaci a inkluzivnímu vzdělávání
11. 2. 2025Praha, 11. února 2025 - Segregace ve školství stále znevýhodňuje tisíce dětí a omezuje jejich přístup ke kvalitnímu vzdělání. Sledujte aktivity Národ více
Praha, 11. února 2025 - Segregace ve školství stále znevýhodňuje tisíce dětí a omezuje jejich přístup ke kvalitnímu vzdělání. Sledujte aktivity Národ více
Na této stránce naleznete srovnávací analýzu Financování vybraných vzdělávacích systémů v Evropě, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo v rámci projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“. Tato analýza přináší přehled finančních prostředků, které vybrané evropské státy investují do vzdělávání, včetně jejich členění a mechanismů přerozdělování. Dokument obsahuje manažerské shrnutí a více
O výzvě Věcným záměrem je zabezpečit financování pozic psychologů a speciálních pedagogů v základních školách neveřejných zřizovatelů v návaznosti na ukončení podpory těchto pozic v rámci Výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I Operačního programu Jan Amos Komenský. Způsob a termíny podání žádosti Žádost se zasílá prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky: vidaawt) poskytovateli do 14. více
Věcné zaměření výzvy a účelové určení dotace: Výzva je určena pro příspěvkové organizace územních samosprávných celků zřízené za účelem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Věcným zaměřením výzvy je poskytnutí účelové neinvestiční dotace na rozvoj digitálního vzdělávání v souladu s vizí Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a Akčním plánem pro digitální vzdělávání (DEAP). Účelem dotace je více
Všechny podcasty ŠKOLA POMÁHÁ si můžete poslechnout zde: YOUTUBE: https://youtube.com/playlist?list=PLZAVTpdrWOvUvrd-TUcWvr1iyBX5PjP6w&si=jCoDDXNrOAdE5FyW SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/5XSHEPDzVKcry6EIIBilJO?si=de6fd095be164484 Více informací nalznete na webu zapojmevsechny.cz více
Struktura analýzy Tato srovnávací analýza představuje přehled analytických a strategických útvarů na ministerstvech školství a v jimi řízených organizacích ve vybraných evropských státech. Analyzováno bylo následujících osm zemí: Každá z podkapitol je přehledně členěná a obsahuje shrnutí a inspirativní praxi dané země a přehled činností analytických útvarů ve spojitosti s oblastí vzdělávání. Získané poznatky mohou více
Kapitoly analýzy Analýza obsahuje v úvodu manažerské shrnutí, metodické okénko a samotnou analytickou část, která se dělí do čtyř podkapitol: Každá z podkapitol je zakončena závěry vyplývajícími z provedené analýzy. Analytická zjištění a na ně navázaná doporučení z celé analýzy jsou k dispozici také v brožuře, která je také k dispozici ke stažení níže. Doporučení mohou přispět k podpoře více
Struktura analýzy Dokument je dělen na dvě kapitoly. První obsahuje podrobný popis základních zdrojů administrativních dat z resortu školství pro vyhodnocování výsledků vzdělávání: Druhá kapitola je věnována charakterizaci způsobů vyhodnocování výsledků vzdělávání v přechodu na trh práce: Dokument slouží jako vstupní rešerše aktuální praxe vyhodnocování výsledků primárního, sekundárního a terciárního vzdělávání v České republice. Bude využit více
Praha, 16. prosince 2024 - Dopady probíhajícího válečného konfliktu na Ukrajině na český vzdělávací systém ukazují výsledky z pravidelného podzimního sběru dat. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy již potřetí přednostně vyhodnotilo některé klíčové údaje, aby zjistilo stavy ukrajinských dětí a žáků. Celkově bylo k 30. září 2024 v českých mateřských, základních a středních školách 53 246 dětí více
Více informací na zapojmevsechny.cz více