Velká novela v kostce
28. 8. 2025Stručný přehled tzv. velké novely školského zákona přináší praktický souhrn klíčových bodů a důležitých změn s uvedením konkrétních paragrafů a data účinnosti. více
Stručný přehled tzv. velké novely školského zákona přináší praktický souhrn klíčových bodů a důležitých změn s uvedením konkrétních paragrafů a data účinnosti. více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
Změny, které přináší připravovaná novela školského zákona, se dotknou škol i jejich zřizovatelů. Odbornou debatu s představiteli MŠMT připravil Střední článek podpory jako součást své metodické a informační podpory pro školy a obce. Záznam je nyní dostupný online a nabízí přehled klíčových témat i výklad jejich dopadů do praxe. Témata pro mateřské a základní školy více
Praha, 27. března 2025 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje pilotní ověřování modelových školních vzdělávacích programů (mŠVP). Tato iniciativa má základním školám pomoci s přechodem na revidovaný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) a zároveň poskytnout zpětnou vazbu pro finální úpravy modelových dokumentů. Ověřování bude probíhat od 1. června 2025 do 31. více
13. 11. 2024 - Národní pedagogický institut připravuje v souvislosti s dokončovanou revizí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání tři verze modelových školních vzdělávacích programů (déle také „mŠVP“). Tyto mŠVP mohou sloužit jako cenná inspirace školám při úpravě jejich vlastních školních vzdělávacích programů. Abychom zajistili, že budou mŠVP skutečně přínosné a užitečné pro praxi, považujeme více
Digitální technologie jsou v dnešní době nedílnou součástí vzdělávání. Řada významných společností v oblasti IT si tuto skutečnost dobře uvědomuje a aktivně podporuje informatické myšlení a rozvoj digitálních kompetencí žáků a také učitelů. Zaměřují se na umělou inteligenci, robotiku a efektivní správu digitálních zařízení používaných v českých školách. Představují školám možností inovací ve vzdělávání tak, více