Velká novela v kostce
28. 8. 2025Stručný přehled tzv. velké novely školského zákona přináší praktický souhrn klíčových bodů a důležitých změn s uvedením konkrétních paragrafů a data účinnosti. více
Stručný přehled tzv. velké novely školského zákona přináší praktický souhrn klíčových bodů a důležitých změn s uvedením konkrétních paragrafů a data účinnosti. více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
Změny, které přináší připravovaná novela školského zákona, se dotknou škol i jejich zřizovatelů. Odbornou debatu s představiteli MŠMT připravil Střední článek podpory jako součást své metodické a informační podpory pro školy a obce. Záznam je nyní dostupný online a nabízí přehled klíčových témat i výklad jejich dopadů do praxe. Témata pro mateřské a základní školy více
Projekt IT Fitness Test, kterému Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy poskytlo pro letošní ročník záštitu, nabízí žákům, studentům, učitelům i veřejnosti opětovnou možnost bezplatného zjištění úrovně svých digitálních dovedností prostřednictvím online testů. Pro získání certifikátu a zapojení se do souhrnných statistik je však nutné absolvovat test do 30. června 2025. IT Fitness Test představuje nejkomplexnější více
Úvod Školy při využívání digitálních technologií řeší mnoho témat pro efektivní a bezpečné využívání digitálních technologií ve vzdělávání a kladou si řadu otázek např. Jak udržet rovnováhu mezi online a offline světem? Jak se chránit před digitálními hrozbami? Co se skrývá pod slovním spojením “digitální wellbeing” a jak souvisí s kyberbezpečností? Je řada aktivit a více
Výzva a její přílohy Přílohy k prodloužení výzvy do 20.1.2025 Více o výzvě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dne 20.11.2024 zveřejnilo Výzvu na podporu celostátních volnočasových pohybových her dětí a mládeže 2025 (dále jen „Výzva“). Výzva je předložena na základě zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla). více
Výzva a její přílohy Přílohy k prodloužení výzvy do 23.11.2024 Více o výzvě Cílem Výzvy je tedy vytvořit a následně stabilizovat na veřejných vysokých školách (dále také „VŠ“) takové podmínky, aby úspěšní a nadějní sportovci s mimořádnou sportovní výkonností mohli studovat a skloubit jak náročné studijní požadavky, tak sportovní přípravu a účast na soutěžích. Výzva je určena na více
Výzva a její přílohy Více o výzvě Tato Výzva je vyhlašována v souladu s Plánem podpory pohybu dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních a státní politiky školního a vysokoškolského sportu pro období 2024-2028, přijatého usnesením vlády č. 190 ze dne 27. března 2024. V návaznosti na opatření školního sportu spolu s Výzvou více
Pokud se zajímáte o digitální technologie nebo byste chtěli digitální vzdělávání ve škole posunout na vyšší úroveň, pak je pro vás Roadshow pro školy 2024 výbornou příležitostí. Máte jedinečnou šanci získat nejnovější tipy a rady pro moderní výuku a zároveň sdílet s dalšími účastníky své nápady a příklady dobré praxe. Ve dnech 30. 9. – více
Ve druhém článku ze série „Jak na školní infrastrukturu?“ se zaměříme na konkrétní oblasti ze Standardu konektivity škol a na Průvodce ke Standardu konektivity škol. Cílem článku je představit témata, která jsou pro funkční a bezpečnou digitální infrastrukturu klíčová. Standard konektivity škol napoví, na co se ve školní digitální infrastruktuře zaměřit a Průvodce ke standardu více