Rok v ředitelně
25. 8. 2025Nový metodický materiál Rok v ředitelně vznikl z pera metodiků středního článku s... více
Nový metodický materiál Rok v ředitelně vznikl z pera metodiků středního článku s... více
Statistiky činnosti Středního článku podpory za období od zahájení projektu v červenci 2023 do 30. června 2025 ukazují jasný trend – o poskytovanou pomoc je stále větší zájem a dosavadní výsledky potvrzují její význam pro školy i zřizovatele. Projekt vznikl s cílem posílit přímou komunikaci mezi MŠMT, školami a jejich zřizovateli, poskytovat odbornou a praktickou více
Střední článek podpory připravuje sérii krajských konferencí věnovaných změnám ve financování nepedagogické práce ve školách a školských zařízeních. Tyto konference jsou součástí širší informační podpory MŠMT navazující na přijatou novelu školského zákona. Považujeme za důležité klíčová témata reformy dále komunikovat a přispět ke společnému pochopení změn, které mají přímý dopad na fungování škol. Cílem je více
V průběhu jara a na začátku léta 2025 proběhla série setkání 13 krajských platforem spolupráce v rámci projektu Střední článek podpory Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy (SČP). Cílem těchto setkání bylo podpořit aktéry vzdělávání v regionech, sdílet zkušenosti, dobré praxe, vzájemně se koordinovat a formulovat konkrétní doporučení ke zlepšení školního prostředí i řízení škol. Každé více
Kvalitní a dostupné předškolní vzdělávání je v současnosti jedním z klíčových témat, která řeší nejen školy a zřizovatelé, ale také obce v celé republice. Od září 2026 bude jejich novou povinností zajistit místa v předškolním vzdělávání i pro děti od dvou let. Jak tuto změnu uchopit systémově, legislativně správně a přitom efektivně? Právě tomu se více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
ZŠ Brno, Vejrostova 1 Základní škola Brno, Vejrostova 1 se v květnu 2025 zařadila mezi oceněné školy, které získaly zlatý certifikát v rámci projektu Aktivní škola. Toto ocenění je výsledkem dlouhodobé a systematické snahy školy o podporu pohybových aktivit a zdravého životního stylu během školního dne. V rámci sdílení příkladů dobré praxe byl s ředitelem více
ZŠ T. G. Masaryka Šardice Mezi oceněné školy, které v květnu 2025 obdržely zlatý certifikát v rámci projektu Aktivní škola, se zařadila také Základní škola T. G. Masaryka Šardice. Toto ocenění je výsledkem dlouhodobého a systematického úsilí školy o podporu pohybových aktivit a zdravého životního stylu v průběhu školního dne. V rámci sdílení příkladů dobré více
Tělesná výchova je plnohodnotnou součástí vzdělávání a její význam sahá daleko za hranice tělesné kondice – podporuje sociální začlenění, sebedůvěru i rozvoj pohybových vzorců pro každodenní život. V případě potřeby je možné přizpůsobit obsah, formu i prostředí výuky, využít podpůrná opatření nebo vytvořit zdravotní a aplikovanou TV. Podrobný přehled pravidel, doporučení i vzor žádosti o více
Střední článek podpory MŠMT uspořádal odborný panel zaměřený na bezpečnost ve školách, prevenci rizik a krizovou připravenost. Setkání, které proběhlo 30. dubna 2025 v Praze, nabídlo vedení škol, jejich zřizovatelům i odborné veřejnosti konkrétní nástroje, příklady dobré praxe a inspiraci pro vytváření bezpečného a podpůrného prostředí. Panel propojil odborníky z různých oblastí – od školství více