Velká novela v kostce
28. 8. 2025Stručný přehled tzv. velké novely školského zákona přináší praktický souhrn klíčových bodů a důležitých změn s uvedením konkrétních paragrafů a data účinnosti. více
Stručný přehled tzv. velké novely školského zákona přináší praktický souhrn klíčových bodů a důležitých změn s uvedením konkrétních paragrafů a data účinnosti. více
Přehled nezaměstnanosti Pro jednotlivé kraje je v tabulkách uvedena celková míra nezaměstnanosti absolventů oborů vzdělání s výučním listem za období posledních pěti let a dále míra nezaměstnanosti těchto absolventů podle skupin oborů. Poslední sloupec představuje průměrnou nezaměstnanost absolventů, která byla vypočtena jako průměrné procento nezaměstnanosti v předchozích pěti letech. Při výpočtu míry nezaměstnanosti čerstvých absolventů škol více
Změny, které přináší připravovaná novela školského zákona, se dotknou škol i jejich zřizovatelů. Odbornou debatu s představiteli MŠMT připravil Střední článek podpory jako součást své metodické a informační podpory pro školy a obce. Záznam je nyní dostupný online a nabízí přehled klíčových témat i výklad jejich dopadů do praxe. Témata pro mateřské a základní školy více
Praha, 27. března 2025 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje pilotní ověřování modelových školních vzdělávacích programů (mŠVP). Tato iniciativa má základním školám pomoci s přechodem na revidovaný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) a zároveň poskytnout zpětnou vazbu pro finální úpravy modelových dokumentů. Ověřování bude probíhat od 1. června 2025 do 31. více
13. 11. 2024 - Národní pedagogický institut připravuje v souvislosti s dokončovanou revizí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání tři verze modelových školních vzdělávacích programů (déle také „mŠVP“). Tyto mŠVP mohou sloužit jako cenná inspirace školám při úpravě jejich vlastních školních vzdělávacích programů. Abychom zajistili, že budou mŠVP skutečně přínosné a užitečné pro praxi, považujeme více
Přehled nezaměstnanosti Pro jednotlivé kraje je v tabulkách uvedena celková míra nezaměstnanosti absolventů oborů vzdělání s výučním listem za období posledních pěti let a dále míra nezaměstnanosti těchto absolventů podle skupin oborů v předchozích pěti letech. Poslední sloupec představuje průměrnou nezaměstnanost absolventů, která byla vypočtena jako průměrné procento nezaměstnanosti v jednotlivých letech 2020-2024. Při výpočtu více
Praha, 14. května 2024 – MŠMT projednalo plánované aktivity a kroky pro plnění Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2023–2027 s odbornými asociacemi a partnery v oblasti školství a vzdělávání. Pochopení a zapojení všech stran pomůže modernizaci českého školství. MŠMT zahájilo začátkem roku 2024 další fázi implementace Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ prostřednictvím realizace více
Dokument, který je implementačním dokumentem Strategie 2030+ na další realizační období (2023-2027) a stanovuje opatření na úrovni státu i vymezuje prostor pro konkrétní řešení na úrovni kraje, byl Vládou ČR na jednání 20.12.2023 schválen. Obsah částí dokumentu V první části dokument představuje cíle Dlouhodobého záměru ČR 2023–2027 v širších souvislostech, jedná se především o celkový socioekonomický více
Cíle a metody výzkumu Hlavním cílem projektu bylo získat relevantní a věrohodné informace o potřebách škol a školských zařízení v souvislosti s implementací strategických dokumentů, které budou využívat aktéři na národní i regionální úrovni při tvorbě příslušných opatření či evaluacích implementace zejména Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ a jejího implementačního dokumentu Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací více
Na základě opatření uvedených v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2019-2023 v rámci kapitoly „Strategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení“ v podkapitole Střední vzdělávání připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem ČR přehled nezaměstnanosti čerstvých absolventů oborů vzdělání s výučním listem podle skupin oborů v jednotlivých krajích za období více