Segregace romských žáků v základním vzdělávání v České republice
17. 10. 2025Praha, 17. října 2025 - Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně více
Praha, 17. října 2025 - Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně více
Praha, 14. října 2025 - Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je více
Praha, 14. října 2025 - Sociální role školy je už dlouho diskutovaným pojmem, který nabývá v posledních letech na významu, a to nejen se zvyšujícím s více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodické infografiky pro pracovníky správních úřadů a dalších organizací k podpoře při zpracování statistických výkazů řady P. Tyto podpůrné infografiky shrnují potřebné informace a odkazy související se zpracováním těchto výkazů. Zaměřují se na problematiku předávání a zpracování výkonových výkazů v roce 2025 s důrazem na oblasti, v nichž se často chybuje nebo více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodické infografiky pro pracovníky správních úřadů, škol a školských zařízení k podpoře při zpracování statistických výkazů řady S, Z, R. Tyto podpůrné infografiky shrnují potřebné informace a odkazy související se zpracováním těchto výkazů. Zaměřují se na problematiku předávání a zpracování výkonových výkazů v roce 2025 s důrazem na oblasti, v nichž se více
Prezentace Jde o opravenou verzi prezentace, ve které došlo ke zpřesnění na slidech č. 10 a 45(zpřesnění je zvýrazněno žlutě). Záznam z průběhu webináře ke zpracování výkazů PAM 2025 (22. 9. 2025) Přímý odkaz na videozáznam na youtube. Zdroj: MŠMT 2025. Sběry statistických dat / Regionální školství / Výkazy PAM. Web: Webináře k výkazům PaM v více
Prezentace Záznamy z průběhu webinářů Termíny Přehled termínů předávání výkazů řady M, S, Z a R v roce 2025 Termíny ve sloupci „Škola/zařízení“ jsou závazné pro školy a školská zařízení. Školy zřizované MŠMT odešlou elektronicky data (výkazy) MŠMT, školy zřizované církví, krajem a školy soukromé příslušnému odboru školství krajského úřadu. Školy zřizované obcí nebo dobrovolným svazkem obcí odešlou elektronicky data (výkazy) příslušnému odboru školství úřadu více
Národní plán obnovy, komponenta 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace, představuje významný impuls pro modernizaci českého školství. Od roku 2020 byly z této komponenty školy finančně podpořeny při nákupu digitálních učebních pomůcek a v prevenci digitální propasti u znevýhodněných žáků. V souvislosti s revizemi rámcových vzdělávacích programů hraje důležitou roli také poskytovaná metodická podpora více
Praha, 11. června 2025 - Podívejte se na sérii reportáží ze škol, kde se daří pracovat se žáky se sociálním znevýhodněním. Naleznete v nich konkrétní více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více