Segregace romských žáků v základním vzdělávání v České republice
17. 10. 2025Praha, 17. října 2025 - Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně více
Praha, 17. října 2025 - Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně více
Praha, 14. října 2025 - Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je více
Praha, 14. října 2025 - Sociální role školy je už dlouho diskutovaným pojmem, který nabývá v posledních letech na významu, a to nejen se zvyšujícím s více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodické infografiky pro pracovníky správních úřadů a dalších organizací k podpoře při zpracování statistických výkazů řady P. Tyto podpůrné infografiky shrnují potřebné informace a odkazy související se zpracováním těchto výkazů. Zaměřují se na problematiku předávání a zpracování výkonových výkazů v roce 2025 s důrazem na oblasti, v nichž se často chybuje nebo více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodické infografiky pro pracovníky správních úřadů, škol a školských zařízení k podpoře při zpracování statistických výkazů řady S, Z, R. Tyto podpůrné infografiky shrnují potřebné informace a odkazy související se zpracováním těchto výkazů. Zaměřují se na problematiku předávání a zpracování výkonových výkazů v roce 2025 s důrazem na oblasti, v nichž se více
Prezentace Jde o opravenou verzi prezentace, ve které došlo ke zpřesnění na slidech č. 10 a 45(zpřesnění je zvýrazněno žlutě). Záznam z průběhu webináře ke zpracování výkazů PAM 2025 (22. 9. 2025) Přímý odkaz na videozáznam na youtube. Zdroj: MŠMT 2025. Sběry statistických dat / Regionální školství / Výkazy PAM. Web: Webináře k výkazům PaM v více
Prezentace Záznamy z průběhu webinářů Termíny Přehled termínů předávání výkazů řady M, S, Z a R v roce 2025 Termíny ve sloupci „Škola/zařízení“ jsou závazné pro školy a školská zařízení. Školy zřizované MŠMT odešlou elektronicky data (výkazy) MŠMT, školy zřizované církví, krajem a školy soukromé příslušnému odboru školství krajského úřadu. Školy zřizované obcí nebo dobrovolným svazkem obcí odešlou elektronicky data (výkazy) příslušnému odboru školství úřadu více
Od 1. 1. 2024 došlo v rámci regionálního školství (MŠ, ZŠ a SŠ) k zakotvení pozice provázejícího učitele. Cílem tohoto opatření je zkvalitnění praxí a propojení přípravy budoucích učitelů a samotných škol. Systém podpory provázejících učitelů a pedagogických praxí je nyní pilotován v rámci pokusného ověřování. Od roku 2026 bude financován na základě zvláštního normativu více
Na této stránce naleznete informace o jednotlivých etapách reformy přípravy a podpory učitelů a učitelek. 1. etapa reformy (2021-2024) je shrnutím dosavadních kroků. 2. etapa reformy (2025-2028) popisuje současné a budoucí kroky. 1. etapa reformy (2021-2024) Úvodní informace Jako ministerstvo usilujeme o rozvoj vzdělávání a směřujeme přitom ke dvěma dlouhodobým cílům, které jsme zakotvili do více
Na této stránce naleznete důležité dokumenty související s Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství, tzn. samotný Kompetenční rámec, Průvodce implementací KRAAU, Oborově specifické kompetenční rámce (OSKR) a výsledky Národního šetření učitelských kompetencí. Kompetenční rámec Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství vznikl jako jeden z výsledků spolupráce fakult připravujících učitele s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy více