Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole
14. 10. 2025Praha, 14. října 2025 - Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je více
Praha, 14. října 2025 - Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je více
Praha, 14. října 2025 - Sociální role školy je už dlouho diskutovaným pojmem, který nabývá v posledních letech na významu, a to nejen se zvyšujícím s více
Odkladová novela školského zákona přináší změny v zápisech do mateřských a základních škol, v předávání informací mezi MŠ a ZŠ i v podmínkách odkladu povinné školní docházky. První úpravy začnou platit už od 1. září 2025. Přehled změn, jejich účinnost i praktické dopady vysvětluje nový videonávod. Tématem vás provede JUDr. Dana Hobzová, odborný metodik – více
Odklad školní docházky už nebude samozřejmostí. Školy i školská poradenská zařízení se učí dívat na dítě jinak.Čtvrtina dětí v Česku nastupuje do školy o rok později – často zbytečně. Nový metodický pokyn pro školská poradenská zařízení přináší zásadní změnu: důraz na individuální posouzení, včasnou podporu a spolupráci s pedagogy i zákonnými zástupci. Cílem není odkládat, více
Jak připravit děti na školu, která je připravena na ně?Přechod z mateřské do základní školy je pro dítě jedním z nejcitlivějších momentů. Místo vysoké míry odkladů školní docházky přichází systémová změna: školy se učí přizpůsobit se dětem, ne naopak. Nová metodika přináší konkrétní kroky, jak vytvořit prostředí, kde se každé dítě může rozvíjet podle svých více
Od 1. 1. 2024 došlo v rámci regionálního školství (MŠ, ZŠ a SŠ) k zakotvení pozice provázejícího učitele. Cílem tohoto opatření je zkvalitnění praxí a propojení přípravy budoucích učitelů a samotných škol. Systém podpory provázejících učitelů a pedagogických praxí je nyní pilotován v rámci pokusného ověřování. Od roku 2026 bude financován na základě zvláštního normativu více
Na této stránce naleznete informace o jednotlivých etapách reformy přípravy a podpory učitelů a učitelek. 1. etapa reformy (2021-2024) je shrnutím dosavadních kroků. 2. etapa reformy (2025-2028) popisuje současné a budoucí kroky. 1. etapa reformy (2021-2024) Úvodní informace Jako ministerstvo usilujeme o rozvoj vzdělávání a směřujeme přitom ke dvěma dlouhodobým cílům, které jsme zakotvili do více
Na této stránce naleznete důležité dokumenty související s Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství, tzn. samotný Kompetenční rámec, Průvodce implementací KRAAU, Oborově specifické kompetenční rámce (OSKR) a výsledky Národního šetření učitelských kompetencí. Kompetenční rámec Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství vznikl jako jeden z výsledků spolupráce fakult připravujících učitele s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy více
Materiál shrnuje obsah tzv. odkladové novely školského zákona a souvisejících změn, které byly projednány Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR, avšak Senát Parlamentu ČR návrh zákona dne 18. června 2025 vrátil zpět s pozměňovacími návrhy. Poslanecká sněmovna se novelou znovu zabývala a dne 25. června 2025 ji schválila v původním znění. Prezident republiky podepsal novelu dne 3. července 2025 a 15. července více
Praha, 11. června 2025 - Podívejte se na sérii reportáží ze škol, kde se daří pracovat se žáky se sociálním znevýhodněním. Naleznete v nich konkrétní více