Segregace romských žáků v základním vzdělávání v České republice
17. 10. 2025Praha, 17. října 2025 - Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně více
Praha, 17. října 2025 - Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně více
Praha, 14. října 2025 - Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je více
Praha, 14. října 2025 - Sociální role školy je už dlouho diskutovaným pojmem, který nabývá v posledních letech na významu, a to nejen se zvyšujícím s více
ZŠ Mokrá-Horákov Základní škola Mokrá-Horákov se v květnu 2025 zařadila mezi oceněné školy, které získaly zlatý certifikát v rámci projektu Aktivní škola. Ocenění je výsledkem dlouhodobého a systematického úsilí školy o podporu pohybových aktivit a zdravého životního stylu během školního dne. V rámci sdílení příkladů dobré praxe byl s ředitelem školy uskutečněn rozhovor zaměřený na více
Cíl výzvy Záměrem je podpořit každodenní pohybovou aktivitu dětí ve školním prostředí jednoduchým a hravým způsobem, který: Kdy 15. – 26. září 2025 Pro koho je výzva určena Pravidla výzvy Každý den si ve třídě vylosujte dvě aktivity z hrací karty a pokuste se je splnit během školního dne – v průběhu výuky, o přestávkách více
Od 1. 1. 2024 došlo v rámci regionálního školství (MŠ, ZŠ a SŠ) k zakotvení pozice provázejícího učitele. Cílem tohoto opatření je zkvalitnění praxí a propojení přípravy budoucích učitelů a samotných škol. Systém podpory provázejících učitelů a pedagogických praxí je nyní pilotován v rámci pokusného ověřování. Od roku 2026 bude financován na základě zvláštního normativu více
Na této stránce naleznete informace o jednotlivých etapách reformy přípravy a podpory učitelů a učitelek. 1. etapa reformy (2021-2024) je shrnutím dosavadních kroků. 2. etapa reformy (2025-2028) popisuje současné a budoucí kroky. 1. etapa reformy (2021-2024) Úvodní informace Jako ministerstvo usilujeme o rozvoj vzdělávání a směřujeme přitom ke dvěma dlouhodobým cílům, které jsme zakotvili do více
Na této stránce naleznete důležité dokumenty související s Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství, tzn. samotný Kompetenční rámec, Průvodce implementací KRAAU, Oborově specifické kompetenční rámce (OSKR) a výsledky Národního šetření učitelských kompetencí. Kompetenční rámec Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství vznikl jako jeden z výsledků spolupráce fakult připravujících učitele s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy více
Praha, 11. června 2025 - Podívejte se na sérii reportáží ze škol, kde se daří pracovat se žáky se sociálním znevýhodněním. Naleznete v nich konkrétní více
ZŠ Brno, Vejrostova 1 Základní škola Brno, Vejrostova 1 se v květnu 2025 zařadila mezi oceněné školy, které získaly zlatý certifikát v rámci projektu Aktivní škola. Toto ocenění je výsledkem dlouhodobé a systematické snahy školy o podporu pohybových aktivit a zdravého životního stylu během školního dne. V rámci sdílení příkladů dobré praxe byl s ředitelem více