Časté a zbytečné uvolňování žáků z tělesné výchovy kvůli diagnózám či obtížím, které by samy o sobě neměly být překážkou, vede k omezování jejich účasti na vzdělávání. Pro školy přitom existují jasně popsané možnosti, jak žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a další potřebou podpory do výuky a pohybových aktivit smysluplně zapojit.
Tělesná výchova je plnohodnotnou součástí vzdělávání a její význam sahá daleko za hranice tělesné kondice – podporuje sociální začlenění, sebedůvěru i rozvoj pohybových vzorců pro každodenní život. V případě potřeby je možné přizpůsobit obsah, formu i prostředí výuky, využít podpůrná opatření nebo vytvořit zdravotní a aplikovanou TV.
Podrobný přehled pravidel, doporučení i vzor žádosti o posouzení zdravotní způsobilosti žáka najdete v metodickém materiálu dostupném na webu MŠMT: Přejít na metodický materiál a vzor žádosti