Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Reformy
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Hodnocení žáků na vysvědčení ve středním vzdělávání: specifické případy

Jak správně postupovat při hodnocení žáků středních škol v nestandardních situacích?
Přehledně vysvětlujeme, jak se na vysvědčení promítají případy, kdy je žák nehodnocen nebo neprospěl, včetně návazných kroků školy.

Hodnocení žáků na vysvědčení ve středním vzdělávání se v některých případech řídí odlišnými pravidly než běžná klasifikace na konci pololetí nebo školního roku. Typicky jde o situace, kdy žák nemůže být z některého povinného předmětu hodnocen nebo kdy celkově neprospěl. Tyto případy mají přímý dopad nejen na podobu vysvědčení, ale také na další průběh vzdělávání žáka.

Specifická pravidla se týkají například stanovení náhradního termínu hodnocení, konání opravných zkoušek, vydávání nového vysvědčení nebo možnosti opakování ročníku. Rozlišuje se přitom, zda jde o běžný ročník nebo o ročník poslední, a zda se situace týká prvního či druhého pololetí.

V přílohách najdete přehledně zpracované nejčastější scénáře hodnocení ve specifických případech určené především ředitelům škol a pedagogům. Sloužit však může i jako orientační informace pro žáky a jejich zákonné zástupce, kteří se v dané situaci potřebují zorientovat, a to zejména v krocích, kterými bude postupovat škola.

Ke stažení

Jednotný metodický
portál MŠMT
V případě zájmu nám můžete zadat Váš váš e-mail a jakmile naše novinky spustíme budeme Vás informovat na Váš email. Odběr novinek samozřejmě můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content