Inspirativní videa pro pořízení digitálních učebních pomůcek
Nejdůležitější informace
Závazné informace jsou pro školy uvedeny veVěstníku MŠMT01/2022, 02/2023: podmínky - kritéria - účel (Věstník 2022: strana 120-122 MŠ a 123-125 ZŠ a gymnázia pro školy zřizované krajem, obcí nebo svazkem obcí; Věstník 2023: pro ZŠ a SŠ a konzervatoře - strana 255 - 257) a ve Výzvě 2022 – digitální učební pomůcky a ve Výzvě 2023 digi (pro školy soukromé a církevní).
Jednorázová intervence v roce 2022 nebo v roce 2023 pro školy MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře. V roce 2022 určeno přednostně pro ZŠ a gymnázia, které deklarovaly výuku podle revidov. RVP.
Cílem je vybavení žáků pokročilými digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí.
Účelem je pořízení pokročilých digitálních učebních pomůcek pro žáky ZŠ a SŠ, avšak pro MŠ se jedná o pořízení základních učebních pomůcek (digitální nebo unplugged aktivity). Podmínky, kritéria a účel jsou zveřejněny ve Věstníku (školy zřizované krajem, obcí nebo svazkem obcí) a ve Výzvě (školy soukromé a církevní).
Určeno pro žáka, který pokročilou digitální učební pomůcku používá ve výuce pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí napříč vzdělávacími oblastmi podle revid. RVP.
Na rozdíl od účelu Prevence digitální propasti, kde se jedná o základní mobilní digitální zařízení (notebook, chromebook, tablet, chytrý telefon …) určené k zapůjčení znevýhodněným/potřebným žákům – viz https://www.edu.cz/digitalizujeme/prevence-digitalni-propasti/
V případě pořizování všech digitálních technologií zde zveřejněných je nezbytné dodržetstanovený účeldotaceobdržené a vyplacenéz NPO, který je zveřejněný ve Věstníku 01/2022, 02/2023 (školy zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí) nebo ve Výzvě (školy soukromé a církevní). To znamená v souvislosti se stanoveným účelem pro pořizování digitálních učebních pomůcek nebo jejich příslušenství pro rozvoj informatického myšlení žáků a digitálních kompetencí žáků /dětí nebo se stanoveným účelem na prevenci digitální propasti. Při pořizování digitálních učebních pomůcek pro žáky /děti se nejedná o vybavení třídy /učebny nebo jiných místností. Příklady pokročilých digitálních učebních pomůcek, které byly zveřejěny ve Věstníku/Výzvě pro školy základní, střední a konzervatoře, jsou:
3D tiskárny a 3D pera
Zařízení pro využití rozšířené nebo virtuální reality
Zařízení spadající do kategorie „Internet věcí“ (Internet of Things, IoT) a badatelská technika, vč. čidel a mikroskopů
Geolokační technika
Robotické a programovatelné učební pomůcky, např. roboti, mikropočítače, robotické stavebnice
Snímací zařízení jako skenery pro využití virtuální/rozšířené reality, vizualizéry, fotoaparáty, kamery apod.
Digitální zařízení pro žáky se SVP (speciálními vzdělávacími potřebami), např. pomůcky pro alternativní ovládaní počítače, software pro rozpoznávání hlasu, zvětšování obrazu na displeji, automatické čtení textu, čtečky pro osoby se zrakovým postižením apod.
Softwarové vybavení, tj. licence nebo on-line aplikace, které zabezpečují nebo jsou využitelné pro vzdělávání či sloužící jako prostředek ke vzdělávání, např. výukový software, operační systém či aplikace nebo části aplikací nad rámec volně dostupného základu.
V odůvodněných případech lze finanční prostředky použít i za účelem pořízení základních digitálních zařízení, např. notebooky, ultrabooky, chromebooky, tablety, mobilní telefony apod. včetně příslušenství, tj. nabíjecí boxy, obaly apod. (platí pro školy, které nejsou vybaveny ani základními digitálními technologiemi). Hlavním kritériem je dodržení účelnosti čerpání finanční podpory.
Inspiromat Digitálních učebních pomůcek
Celkem nalezeno {{ filterDataIct().length }} položek:Bohužel nebylo nic nalezeno
V případě zájmu nám můžete zadat Váš váš e-mail a jakmile naše novinky spustíme budeme Vás informovat na Váš email. Odběr novinek samozřejmě můžete kdykoliv později odhlásit.