Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Reformy
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Aktuality

Nové platové tabulky a výše zaručeného platu

2. 1. 2025

Zvýšení platových tarifů Platové tarify zaměstnanců, kteří se řídí tzv. platovou tabulkou (mimo jiné i nepedagogičtí pracovníci) uvedenou v příloze č. 1 nařízení vlády č. 341/2017 Sb., se zvýšily o 1 400,- Kč. Platové tarify pedagogických pracovníků uvedené v příloze č. 4 nařízení vlády č. 341/2017 Sb., se zvýšily o 7 %. Upozorňujeme na skutečnost, že nově více

Sekundární analýza mezinárodního šetření PISA 2022 - matematická, čtenářská a přírodovědná gramotnost

27. 12. 2024

Kapitoly analýzy Analýza obsahuje v úvodu manažerské shrnutí, metodické okénko a samotnou analytickou část, která se dělí do čtyř podkapitol: Každá z podkapitol je zakončena závěry vyplývajícími z provedené analýzy. Analytická zjištění a na ně navázaná doporučení z celé analýzy jsou k dispozici také v brožuře, která je také k dispozici ke stažení níže. Doporučení mohou přispět k podpoře více

Konference Strategie 2030+ zhodnotila posuny vzdělávací politiky v ČR a představila priority na další období

17. 12. 2024

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy představilo 12. prosince na konferenci v Praze aktuální stav naplňování Strategie 2030+ a další priority rezortu vycházející z Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR do roku 2027. Oživení do diskuze přinesl také pohled mladé generace. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek v úvodu konference zdůraznil význam naplňování více

Vstupní analýza: "Popis výchozích podmínek pro vytvoření systému evaluace výsledků primárního a sekundárního vzdělávání na základě uplatnění na trhu práce a úspěšnosti v terciárním vzdělávání"

17. 12. 2024

Struktura analýzy Dokument je dělen na dvě kapitoly. První obsahuje podrobný popis základních zdrojů administrativních dat z resortu školství pro vyhodnocování výsledků vzdělávání:  Druhá kapitola je věnována charakterizaci způsobů vyhodnocování výsledků vzdělávání v přechodu na trh práce:  Dokument slouží jako vstupní rešerše aktuální praxe vyhodnocování výsledků primárního, sekundárního a terciárního vzdělávání v České republice. Bude využit více

Aktuální počty ukrajinských uprchlíků na českých školách

16. 12. 2024

Praha, 16. prosince 2024 - Dopady probíhajícího válečného konfliktu na Ukrajině na český vzdělávací systém ukazují výsledky z pravidelného podzimního sběru dat. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy již potřetí přednostně vyhodnotilo některé klíčové údaje, aby zjistilo stavy ukrajinských dětí a žáků. Celkově bylo k 30. září 2024 v českých mateřských, základních a středních školách 53 246 dětí více

Analýza "Digitální vzdělávání v zahraničí"

4. 12. 2024

Struktura analýzy Samotná analýza se dělí na 16 podkapitol podle jednotlivých států a to: Každá z podkapitol je přehledně členěná a obsahuje shrnutí a inspirativní praxi dané země, popis aktuálních strategií digitálního vzdělávání, konkrétní opatření a způsoby financování. Analýza ke stažení Financováno z projektu z projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“ více

Shrnutí 4. odborného panelu projektu IPs Datová politika: "Od analýzy k pochopení - co nám říkají datové analýzy PISA a PIRLS?"

26. 11. 2024

Zahájení 4. odborného panelu projektu IPs DATA. Odstraňování nerovností ve vzdělávání Nerovnosti ve vzdělávání jsou stále zásadním problémem, který je v České republice primárně ovlivněn rozdílným socioekonomickým rozvojem regionů. Strukturálně znevýhodněné regiony, jako Karlovarský a Ústecký kraj, čelí nízké míře aprobované výuky a nedostatku kvalifikovaných učitelů. Naopak Moravskoslezský kraj, díky dostatečnému počtu kvalifikovaných pedagogů, dokáže více

Pokusné ověřování modelových ŠVP pro základní vzdělávaní

13. 11. 2024

Národní pedagogický institut připravuje v souvislosti s dokončovanou revizí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání tři verze modelových školních vzdělávacích programů (déle také „mŠVP“). Tyto mŠVP mohou sloužit jako cenná inspirace školám při úpravě jejich vlastních školních vzdělávacích programů. Abychom zajistili, že budou mŠVP skutečně přínosné a užitečné pro praxi, považujeme za nezbytné ověřit jejich více

Jednotný metodický
portál MŠMT
V případě zájmu nám můžete zadat Váš váš e-mail a jakmile naše novinky spustíme budeme Vás informovat na Váš email. Odběr novinek samozřejmě můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content