Rovné šance pro všechny - Cesta k desegregaci a inkluzivnímu vzdělávání
11. 2. 2025Praha, 11. února 2025 - Segregace ve školství stále znevýhodňuje tisíce dětí a omezuje jejich přístup ke kvalitnímu vzdělání. Sledujte aktivity Národ více
Praha, 11. února 2025 - Segregace ve školství stále znevýhodňuje tisíce dětí a omezuje jejich přístup ke kvalitnímu vzdělání. Sledujte aktivity Národ více
Na této stránce naleznete srovnávací analýzu Financování vybraných vzdělávacích systémů v Evropě, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo v rámci projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“. Tato analýza přináší přehled finančních prostředků, které vybrané evropské státy investují do vzdělávání, včetně jejich členění a mechanismů přerozdělování. Dokument obsahuje manažerské shrnutí a více
Úvod Školy při využívání digitálních technologií řeší mnoho témat pro efektivní a bezpečné využívání digitálních technologií ve vzdělávání a kladou si řadu otázek např. Jak udržet rovnováhu mezi online a offline světem? Jak se chránit před digitálními hrozbami? Co se skrývá pod slovním spojením “digitální wellbeing” a jak souvisí s kyberbezpečností? Je řada aktivit a více
Hlavní témata Konferenci zahájil moderátor Jan Husák, koordinátor spolupráce Středního článku podpory v Plzeňském kraji. Vyzdvihl důležitost i náročnost učitelské profese, která by kromě jiného měla připravovat děti na život v digitální budoucnosti. Nevyhnutelně se tak musí představitelé vzdělávací sféry sami učit v oblasti IT dovedností. Snažil se svou pozitivní energií zpříjemnit pro mnohé účastníky obávané téma. Zároveň více
S rozmachem a rychlým vývojem digitálních technologií všeho druhu je stále větší otázka, jak se v takovém světě vzdělávat a umět se mu přizpůsobit. I proto se 5. prosince 2024 na půdě Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy uskutečnil pátý odborný panel projektu IPs DATA, který byl zaměřený na téma digitálního vzdělávání. Diskuse se účastnili odborníci z oblasti více
Všechny podcasty ŠKOLA POMÁHÁ si můžete poslechnout zde: YOUTUBE: https://youtube.com/playlist?list=PLZAVTpdrWOvUvrd-TUcWvr1iyBX5PjP6w&si=jCoDDXNrOAdE5FyW SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/5XSHEPDzVKcry6EIIBilJO?si=de6fd095be164484 Více informací nalznete na webu zapojmevsechny.cz více
Struktura analýzy Tato srovnávací analýza představuje přehled analytických a strategických útvarů na ministerstvech školství a v jimi řízených organizacích ve vybraných evropských státech. Analyzováno bylo následujících osm zemí: Každá z podkapitol je přehledně členěná a obsahuje shrnutí a inspirativní praxi dané země a přehled činností analytických útvarů ve spojitosti s oblastí vzdělávání. Získané poznatky mohou více
Řešitel problematiky eDokladů Podrobné informace k ověřování totožnosti skrze eDoklady poskytuje Digitální a informační agentura, český ústřední správní úřad pro elektronickou identifikaci, služby vytvářející důvěru a pro informační systémy veřejné správy. Digitální a informační agentura na konci roku 2024 uspořádala webinář s podrobným vysvětlením celé problematiky. Níže naleznete prezentaci z tohoto webináře. Kdy škola ověřování eDokladů využije Škola více
Na MŠMT od března 2023 realizujeme důležitý projekt s názvem IPs Datová politika. Ten pomáhá dělat kvalitní politiku založenou na datech. Práce je pořád dost, a proto hledáme další lidi, kteří do toho půjdou s námi. Teď hledáme Datového specialistu v jazyce R, jelikož posilujeme tým datového modelu. Blíže o činnostech na pozici datového specialisty naleznete níže. Pro více
Kapitoly analýzy Analýza obsahuje v úvodu manažerské shrnutí, metodické okénko a samotnou analytickou část, která se dělí do čtyř podkapitol: Každá z podkapitol je zakončena závěry vyplývajícími z provedené analýzy. Analytická zjištění a na ně navázaná doporučení z celé analýzy jsou k dispozici také v brožuře, která je také k dispozici ke stažení níže. Doporučení mohou přispět k podpoře více